Läckande Po.p skaloverall

Det här är Noas läckande skaloverall från Polarn o pyret.



De säger och skriver överallt att alla deras skalkläder är helt vattentäta.
På deras sida står det bla. "Det måste ju gå att sitta i vattenpölar".
Sen kommer det fram att mångas skalkläder från förra hösten (tror jag) och våren (då vi köpte denna) läcker i dragkedjorna.
Då helt plötsligt så säger de på PoP att deras dragkedjor ju faktikst inte är helt vattentäta.
Det är slån (flärpen) bakom dragkedjan som ska hålla vattnet ute.
De får määängder med folk som reklamerar sina använda men även oanvända skalkläder eftersom de sagt att kläderna är vattentäta fast de faktikst inte är det.
Vissa får nya varor och andra får tillbaka pengar eller betala mellanskillnad till en ny.
Men det är även mycket problem med att skalkläderna inte håller tätt.
Det där om att sitta i vattenpölar tas bort från deras sida..

Det är ingen som förstår poängen med deras zipbyxor (skalbyxor med dragkedjor längs båda benen för lättare av-och påklädning). Inte jag heller.

Men enligt dom flesta verkar detta bara gälla dessa skalkläder.
Kläder från föregående säsonger håller tätt. Även zipbyxor.
Men de vill inte säga nåt om dom har ändrat sina dragkedjor..
Skumt.

Jag som inte har nån butik i närheten fick maila.
Först fick jag som svar att jag ska få pengar tillbaka.
Men det ville jag inte. Jag köpte den på rea och skulle inte kunna köpa en ny för dom pengarna.
Jag har rätt till en ny likvärdig vara (eftersom denna förutom att inte hålla tätt i dragkedjan även inte håller tätt i tyget) enligt konsumentverket.
Det tog mer än 2 veckor innan jag fick som svar att jag skulle få en ny overall från årets kollektion.
Jag har fortfarande inte fått nån ny, men enligt försäljningschefen, som jag fick prata med i telefon så är overallen på väg. Igår fick jag mail om detta.
Vi får se när den kommer..




Postat av: Elin F

Svärmor köpte en billig variant för 139 (!) kr (byxa och jacka) på en sån där klädutförsäljning. Fodrad med fleece och känns riktigt varm och skön. Vattentät, även i dragkedjan (Ivan har provat). Helt perfekt =)

2011-09-29 @ 10:36:24
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com
Postat av: Frida

Irriterande när saker inte lever upp till det som utlovats :(



Sv: Ja, funktionen finns ju men den fungerar inte. Jag har försökt flera gånger och det går aldrig :(

2011-09-29 @ 10:42:51
URL: http://minx.blogg.se/
Postat av: Eva

Nä hon sov hela nätter i egen säng i början. Skulle absolut inte sova hos oss. Jag tror hon var runt 6-7 månader när hon började stöka om natten. Börjar bli tröttsamt :/

2011-10-03 @ 20:38:37
URL: http://fonmo.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0