packpanik = panikpacka?



(såhär ser jag ut när jag packar)

Jag har lite packpanik.
Vi åker om mindre än en vecka och jag har inte ens börjat packa!
Listan är nästan klar. Kommer på lite saker då och då som ska med. (kamera måste jag komma ihåg att skriva!)
och resväskan är nertagen. (men det bara för att jag var upp och förde andra grejer)
Håller på att tvätta kläder iaf. Lär behöva tvätta sen på ons-tors iallafall. Eller mest mina kläder, det är inte så många..
Jag tänkte som att jag skulle packa ikväll. Men det känns som att det inte finns så mycket att packa än.
De flesta kläder behöver tvättas så..

Och nu får ni komma med tips på underhållning och mat/snacks att ha med på tåget!

Bärbar dvd kommer jag ha med iaf. Några böcker.
Men mer då? Några bilar förstås också.

Ja, tips på allt som har att göra med att åka tåg 23 timmar som ensam förälder med en galen 2,5-åring vill jag ha :)




Postat av: Katja

Mna tips: Ha en egen liten väska till Noa med saker han gillar. Små lådor med innehåll att plocka med, alltid kul. Snacks Ja, det beror ju på vad han gillar. Köp lite nya småprylar, kanske pixibok, kritor, playdoh, eller annat smått och slå in i små presenter och ta fram vid gnäll. Justja, godisaskar är bra, såna pixiaskar, eller små russinaskar. Kanske nån ny film? Om du blir åksjuk av att gå runt på tåget, köp calma åksjuketugummi, blir man inte trött av. Typ memoryspel, att spela eller bara plocka med korten. Hoppas ni har bord i kupèn? Nåt nytt roligt spel på iphonen. Hmm... kommer inte på mer, jo viktigast av allt TÅLAMOD!! Vilken tid kommer ni? Har fixat bilstol nu iaf.

2011-10-24 @ 20:17:53
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0