Jag skulle ju bara hämta biljetter och köpa nässpray

Men det blev lite mer. Nu gör halsen ännu mer ont :/
Åt lunch med A. Sen shoppade jag på Jysk och Coop.
Shoppade proviant ocg grejer till tåget alltså.
Lite leksaker, en ryggsäck till Noa (med jäättesnyggt Bilarmärke på..) och så massa snask.
Fortfarande ingen aning om vad vi/han ska äta på tåget. Mat alltså.
Välling brukar han nästan aldrig vilja ha på dagen mer.
Kanske att man får köpa köttbullar på tåget eller nåt. Fast även om Noa gillar köttbullar så gillar han inte alla sorters köttbullar.. Inte dom från restaurangen på Coop iaf.
Han äter ju som inte så mycket min unge.
Köttbullar, korv, köttfärs..men inte kallt förstås..
Får ta med kalla köttbullar och kall korv iaf. Så får vi se vad han kan tänkas äta i restaurangvagnen sen.
Köpte 2 färdiga vällingförpackningar också.
Så leksaker har jag köpt, varav 2 tom är inpackade, chips, godis, kakor..
Vi får kanske leva på sånt i 23 timmar ;)

Just ja, jag har kanske inte skrivit om detta här i bloggen..
Vi fick ju nya grannar för några veckor sedan.
I början så kände jag att dom rökte. Kände sådär lite då och då. Som om nån rökte genom fönstret eller nåt (kände i vardagsrummet, balkongen är på andra sidan huset).
Men det har bara blivit värre och värre. Fick nog förra veckan och ringde KBAB, fick prata med en tjej som sa att hon ska kolla upp det.
Jag har inte kunnat vara i vardagsrummet utan att få huvudvärk av röklukten..
Värst är det på morgonen och sent på kvällen.
Först idag så har tjejen från KBAB varit till grannen och bett henne visa hänsyn eftersom det kommer in röklukt till grannarna(oss).
Jag har som sagt inte varit hemma, men nu när jag kom hem så luktade det inte lika mycket som det gjort.
Om det beror på att vädringsluckorna är öppna eller på att hon "visar hänsyn" (vad innebär det? Fick jag inte veta..). För hon är storrökare. Ja tack, det har jag känt. (fast jag har ju även sett en gubbe röka i matbordet).
Men det luktar fortfarande gammal rök om hela lägenheten..
Så sa tjejen att det skulle komma nån hit och känna vars lukten kommer in, och om det går att göra nånting åt det.
Fast det bästa är att grannen bor här tillfälligt! Halleluja!! Hennes egna lägenhet renoveras. Hur länge hon ska bo här har jag ingen aning om men jag hoppas det det inte blir länge..

Nu ska jag kanske försöka packa lite mer.



Postat av: Elin F

kul om hon bor där tillfälligt och fullständigt röker in lägenheten. i en hyreslägenhet borde hyresvärden ha lite mer regler så man slipper tapetsera om och härja bara för att hela lägenheten stinker gammal rök....

Skulle inte vilja vara nästa person att flytta in där.

2011-10-26 @ 16:40:27
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0