Jag kan inte förklara så Lady Dahmer får göra det åt mig :)

Här kan ni läsa om varför det inte är bra för barn/bebisar att sitta i en babybjörn bärsele.
Lady Dahmer

babybjörn
(comfort carrier är dock bättre)




Ergo


Fast Ergo är ju inte den enda bra selen som finns.
Några andra populära är:

Manduca



beco butterfly
som finns i många fina färger och mönster



Boba baby carrier 2
(passar större barn)



Och många många fler förstås.
Sen finns ju alltid bärsjal (och där finns det ju miljoners miljarder att välja bland..) för den som vill bära allra skönast ;)

För nyfödingar skulle jag absolut skaffa en trikåsjal, den kan man ha på sig och stoppa i/ur bebisen som man vill.
Och sen om man vill bära mer, både inne och ute på promenader när man inte vill/kan ha vagn med sig så kan kan antingen skaffa en vävd sjal om man tycker det känns bra med sjal, eller en sele om man vill ha nåt enklare.

Sen har vi ju alla dessa mellanting..ojoj, kanske jag inte ens ska gå in på ;)
Hybrid (brukar ha bälte som en sele men band på axlarna som man knyter) eller mei tai, ett fyrkantigt stycke man har över barnets rygg och rumpa, och band man knyter över höften samt över axlarna.

jag har provat trikåsjal, vävd sjal, ringsjal, 2 olika selar och mei tai.
Sjal gillar jag bäst.
Just nu har jag en patapum sele som vi använder nångång då och då, men den har lite krångliga band man måste pilla in fötterna genom.. så jag skulle vilja ha en ny (begagnad) sele B)

Om någon är intresserad eller har nån fråga om sjalar eller selar så får ni gärna fråga mig, svarar mer än gärna :)



Postat av: LADY DAHMER

du! Jag har tagit bort en person ur baby björn bilden. Jag råkade få med en privatpersons bilder, meningen är ju givetvis att BARA använda pressbilder.



Jag har uppdaterat mitt inlägg med den nya bilden. Byt gärna du också!

2011-10-13 @ 21:57:14
Postat av: Elin F

såg att det fanns en ergonomisk sele på fyndiq.se. 400 spänn, ganska stor skillnad, en babybjörn kostar ju 1000 spänn. Känns som att det är bättre och billigare med en ergonomisk sele då. Kommer nog inte använda sele eller något sånt på nästa baby heller, det blev inte mycket använt på Ivan ialf men man vet aldrig ;)

2011-10-15 @ 12:54:55
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0