Men herregud

Jag menar ju inte att alla kvinnor MÅSTE upp å gå eller vad jag nu kan komma på som kan göra förlossningen bättre!
Självklart vet jag att alla inte KAN!
Nina: Enligt Katrin Zytomierska så är visst alla förlossningar likadana. "Man har värkar, ungen kommer ut"
Hahahaha. (hittar inte det inlägget dock..)

Det jag menar är ju när kvinnan bara ligger i sängen och väntar på att få starkare värkar fast hon kanske skulle orka gå upp och gå istället.
Inte hade jag heller kunnat gå när jag hade som ondast.
Men man kan kanske ligga på alla fyra, stå mot sängen, sitta på såndär "pilates"boll osv osv.
Tar man sig inte ur sängen så är det väl självklart (och det trodde jag att ni fattade att jag visste) att man inte går upp och går.

Och hur kan man veta att man inte orkar stå/gå om man inte försöker?

Ja vi fick bara se en liten del av långa förlossningar.
Men sköterskorna satt ju och pratade om tjejen att hon hade varit upp en gång och kissat.
Och även innan hon fick (starkare? Eller blev hon igångsatt?..) värkar så låg hon ju bara i sängen..

Nogsnackat om detta, jag ska laga mat..värma gröt är väl att laga mat?
Får se om det blir det eller om jag orkar göra nåt annat. Är dock inte sugen på nån mat så varför anstränga sig :P




Postat av: nina

återigen vet du bäst..igen :p

2011-03-08 @ 19:10:28
Postat av: nina

ps. katrin Z brukar ju också vara ironisk om du inte visste det,,

2011-03-08 @ 19:20:30
Postat av: Ida

Hon blev igångsatt..

2011-03-08 @ 21:54:18
URL: http://idaraty.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0