Lågt blodrtyck?

När man slutar med min medicin så kan man känna sig yr.
Men jag tror inte mitt yrande (iaf idag) beror på det.
Har känt mig lite konstig hela dagen, på fm var det mest som att huvudvärk var på väg, och lite smått yr, men så brukar jag ha ibland och det är inte så farligt.
Men sen på em så..ja jag vet inte, det blev värre och värre.
Yr som en höna och fortfarande den där påbörjande huvudvärken.
Skulle gått till Coop och mött A när han slutade, men jag orkade/vågade inte gå.
La mig på soffan och sov..jag vet inte hur länge.. Eller mest halvsov eftersom "nån" klättrade på mig titt som tätt.

Trött har jag också varit. Det har jag varit ganska länge, även när jag sovit bra.

Kom på idag att detta nog beror på lågt blodtryck.
Har nog alltid haft lite lågt, men inte så att det varit onormalt.

Nu tänker jag att jag haft lite lägre än vanligt ganska länge.
Har inte tänkt på att man kan bli trött av lågt blodtryck, bara att man kan bli yr. Inte huvudvärk heller.
Men nu har jag läst om det lite.

Och eftersom jag varit gaanska inaktiv på senaste tiden (mycket pga kylan) så har det väl sjunkt ännu mer.
Så jag vet inte om det är så mycket annat att göra än att börja röra på sig?
Eller är det nån som vet vad mer man kan göra?
Bör man kontakta läkare?

Måste iaf börja gå ut om dagarna med Noa. För bådas skull. Inte för att jag kanske rör mig såå himla mycket om jag ska vara ute tex på gården med honom, han står på ett ställe och gräver lite i snön, eller lägger sig ner.
Vad kan man göra ute med en nästan 2-åring nu på vintern?

Kvällarna är man ju så jäkla trött så jag orkar inte ta mig ut. Promenera är skittrist.
Har ju planerat att gå på Friskis&svettis med Elin, och Eve har sagt att hon också vill gå.
Men det har alltid kommit nåt ivägen. Pengar, eller som idag att jag fortfarande känner mig förkyld.
Hade väl ändå inte gått idag eftersom jag känt mig som jag gjort..

Nåja, huvudvärken börjar bli bättre.
Promenerade nämligen till Coop i stormen och kom hem med världens huvudvärk. Och magont :S
När jag har mens är det tydligen inte så bra att äta köttbullar (innehållande ägg) med sås (innehållande massa mjölk)..
Mina laktostabletter är verkligen superbra, men kanske inga mirakelpiller.

Tänkte skriva att jag ska fortsätta kolla BB i sovrummet (upptäckte först igår att tv11 finns på den också :)
Men den slutar ju strax.

Fast nåt annat ska jag glo där och sen sova.



Postat av: Mamma Miaa

Neej neej jag vägrar här äre hisen som gäller. Inget sånt där funkar någonsin på mig jag skulle bara tuppa av :D hehe

2011-03-02 @ 23:25:38
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: nina

ungar tycker nog bara det är kul att vara ute, snön 'är väldigt underhållande

2011-03-03 @ 08:21:50
Postat av: Sandra

Jodå den har kommit fram :) tack för tipset!

2011-03-03 @ 09:35:26
URL: http://viskablifyra.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0