Jaha vad gör vi då då?

Vi har ju varit på dagis idag trots en jobbig natt.
Noa vaknade på natten och kunde inte somna om, så vi var väl vakna kanske 2 timmar.
Vaknade av täppt näsa, och kunde väl inte somna av samma anledning, och så var det så varmt i hela lägenheten! och 3 i samma lilla rum gör det inte mycket svalare. Såg sen att elementet ju var på..
Han mådde iaf prima på morgonen så vi gick till dagis.
Strax innan vi skulle därifrån så började han bli så trött, men jag ville hålla honom vaken tills vi kom hem så han skulle äta innan han somnade.
Vägrade ju ens äta bananen jag hade med mig.
Han somnade strax innan vi kom hem, men han fick välling efter jag klätt av honom inte så  försiktigt.
Men då blev han ju pigg den rackarungen!
Jaha men sen somnade han efter en timme.
Sov och sov, vaknade men somnade om i famnen, och sen sov han igen till efter 15.
För en stund sen så tyckte jag han kändes varm, och ja lite feber hade han. 38,2 så inte så hemskt, han brukar nog ha ganska hög normalt (när han inte har feber alltså).
Men han är pigg som vanligt, bara lite snorig.

Så men..vad gör man imorgon då? Går om han inte har feber? (och är pigg förstås) eller väntar tills..ja tills vadå?
Han slutar snora? Fast då lär vi inte gå på flera veckor ;)
Nä men alltså hur gör man då?

Fattar ingenting av alla del och heltider och taxor och vilka tider man går och allt!
Vi får ju välja hel eller deltid.
Om jag inte skulle jobba alls så skulle vi ta deltid, under 25 timmar i veckan (vilka tider brukar man gå då), men jag kommer ju säkert jobba lite då och då, och då kommer det ju bli mer än 25 tim/veckan..och då kommer vi få betala för heltid iallafall.
Fast han ska väl ändå inte gå heltid om jag är hemma..fan kan man inte få ha stämplingkort till ungarna på dagis!? Så man bara betalar för den tiden dom verkligen är där! (har läst att det finns i nån kommun)

Hade jag fått bestämma så hade han kanske fått gå 3 korta dagar, en lång (så man kan göra "ärenden" då, tex af eller vad man nu behöver) och en ledig.

Men om man nu är hemma, vilka tider brukar man gå när man har deltid resp. heltid?
jag vet att man brukar få bestämma lite själv, eller att det är olika på alla ställen..men nåt borde ju vara "vanligast".






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0