Fan vad trist jag är

Jag vill bara lägga mig ner å gråta.
Men då blir jag så himla täppt i näsan. Det är inte så trevligt.



Postat av: Sandra

Okej. Ja jag kan tänka mig att folk gör det av rutiner men jag tror ändå att människan skapar egna rutinder. Liam och Elliot lägger sig samma tid varje kväll runt 19- 19:30 och vaknar då också samma tid på morgonen inte för att jag väckt dom utan för att dom vaknar själv. När dom vaknar kan iblad variera om dom är sjuk, det händer mycket i utvecklingen m.m. Förstår du hur jag tänker?



Nej jag har ju både glasögon och linser nu. Trots att glasögonen är sönder så går dom att ha på sig plus att jag kan ha linserna. Jag vet inte, men jag misstänker att det beror på att jag biter ihop käkarna både när jag sover och inte sover :( har skit ont nu med!



2011-03-25 @ 11:23:41
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ja men frågan är ju om barn som sovit dåligt och som sover bättre pga. rutiner att man då väcker dom på morgonen gör det just pga av det eller pga. av att föräldern är tryggare i sig själv. Det kan också ha en stor påverkan.



Jag vet själv hur var när gossarna vägrade somna själv, inte gjorde dom det från början utan det är något som vi vant dom vid och det tog många veckor innan det funderade bra När jag var stressad så fungerade det inte alls och när jag var lugn och bestämd så gick det tillslut. Men jag var helt slut på kuppen. Barnen känner/märker av föräldrarnas känslor.



Så om man tar ett beslut att köra på rutiner så finns det en beslutsamhet där, det har nog också en påverkan. Jag tror faktiskt att alla barn kan somna själv och jag tror också att föräldrarna har en stor påverkan. Om man vänjer ett barn vid att bli vaggat till sömn så är det såklart svårt att komma ifrån det men jag tror inte att det är omöjligt. Och sen finns det ju alltid perioder då det inte alls fungerar av olika anledningar.



Och självklart är alla barn olika, inget är ju svart eller vitt :)

2011-03-25 @ 12:01:43
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Sandra

Och jag vill också tillägga att jag tror på rutiner, rutiner är bra just därför har vi rutiner för gossarna också. Det skapar trygghet. Jag förstår att barn inte kan skapa sina egna rutiner från 0 men med hjälp så tror jag att det kan fungera.

2011-03-25 @ 12:03:28
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Sandra

Varför vill du gråta :( ?

2011-03-25 @ 13:56:14
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Sandra

Klossar är ju också ett bra inköp,ska köpa det med :) har några i tyg från IKEA men dom är inte så roliga .



Ja det är ju sant, vi får se hur det blir med kalaset. Kanske slänger ihop något enkelt som piroger eller nå :) Men just nu känns det inte som att jag orkar det, men det är ju ett tag lvar så jag hinner ändra mig tusen gånger ;)



Ja det är spänningshuvudvärk, gör så förbaskat ont. Jag försöker tänka på att jag ska slappna av i käkarna men det håller inte så länge. Det är nog bäst som du säger att man i alla fall i början sätter sig ner och verkligen försöker slappna av, sen kanske det fungerar av sig självt :)



Jo jag vill läsa men glömmer bara bort det, ska lägga din blogg på mina favoriter så kommer jag ihåg den :)

2011-03-25 @ 22:17:40
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag har funderat på piroger med olika fyllningar och sallad till det, vi får se ;)

2011-03-25 @ 23:11:52
URL: http://viskablifyra.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0