En unge i minuten :)

Kul att det kommer fler svenska förlossningsserier :D
Jag äälskar att kolla på sånt!
Har kollat innan jag blev gravid, medans jag var gravid, när Noa var nyfödd och.. ja alltid.

Det är för det mesta..kul? Kan man säga så? Intressant?.. Ja jag gillar att kolla iallafall.
Men vissa saker blir man så arg på!
Tex så blir jag så arg på vissa blivande pappor som ska vara så jävliga mot sina födande kvinnor.
Skojar och skrattar medans hon har ont tex.. Har sett många som gjort det, och jag kan fan inte förstå varför!
Är det för att dom är så nervösa att dom inte vet vad dom ska göra, eller är dom bara så?
Jag hoppas på det första, men jag tror på det sista.

Sen när det går segt med födandet för kvinnan.. varför går hon inte upp och går!? Står eller nåt iaf.
Och varför säger/begär inte barnmorskan att hon ska göra det?
Alla kvinnor vet ju kanske inte att det förmodlingen går snabbare om hon bara är upprätt och helst rör på sig, men barnmorskan måste ju utan tvekan veta det.

Tyckte så synd om tjejen som fick göra snitt medans hon var sövd i kvällens avsnitt av "En unge i minuten" :(
Grät då. Ja okej, jag grät även i början när dom visade vad programmet handlade om ;)
Ja och sen lite mer kanske också..
Tänk om hon hade sluppit om hon bara rört på sig lite mer?
För jag antar att hon bara låg i sängen (och gick och kissade en gång) eftersom det var det enda man fick se.


Själv längtar jag tills (om) jag får föda igen.
Det är världens häftigaste grej att få föda ut sitt barn.
Det gör mer ont än man ens kan föreställa sig, ändå så längtar jag till att få göra det igen.
Konstigt kanske. Men ändå inte.
Man får ju det underbaraste i hela världen ♥



Postat av: Katja

Jag älskar oxå såna serier! Det jag däremot ogillar, är folk som klagar på hur andra gör när de föder;) Alla är olika, och även om jag försökte upp och gå så bara gick det inte. Sen fick vi se MAX en halvtimme av deras ganska långa förlossning, så att anta vad som hände resten av tiden känns lite galet. Så tycker jag!

2011-03-08 @ 08:35:06
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Mickan

Är den serien på svenska? Jag trodde det var samma engelska serie som gått länge "One born every minute"... Men då måste jag kolla upp det. Gillar såna program. :)



Ja, visst är det gott med choklad alltid. :) Den ljusa chokladen försvinner snabbt här hemma. Den mörka tar det längre tid med. Den har jag faktiskt haft några månader. :P



Nu är vinnaren i tävlingen dragen!

Hoppas du får en bra dag!

2011-03-08 @ 12:31:41
URL: http://angel-like.com
Postat av: Elin Fredriksson

älskar förlossningsserier =) gråter alltid massor.



Det där med att gå upp och gå, försökte det men jag var så orkeslös att det fysiskt sett inte gick. Rikard försökrte släpa på mig lite grann men det blev i stort sett omöjligt för jag orkade inte och sen så rann det läskiga saker ur mig ....urk* så fick snällt ligga i sängen och oja mig =)) Men säkert bra att gå för de kvinnor som pallar det ;)

2011-03-08 @ 15:42:41
URL: http://elinikiruna.blogspot.com
Postat av: nina

ingen förlossning är ju den andra lik peka...

2011-03-08 @ 18:12:53



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0