Hur klarar man det?

Jag är inte så bra på att både funka på jobbet och hemma. Orkar jag jobba så orkar jag inte fungera hemma. Hade jag haft ansvaret om allt hemma hade hemmet förfallit. Men om man inte ens tänker på det. Hur klarar man att lämna sitt eller sina barn på dagis varje dag? Vareviga vareviga dag? Ja okej det är helg ibland också och dom flesta har semester iaf en gång om året. Men ändå. Det jag tror jag får mest ångest av är att vara borta från mitt lilla barn varje dag. Och också helger ibland. Ibland är jag ju borta från honom hela dagen, och kommer hem när han sover. Han måste ju tro att jag kommer försvinna. Jag vill skriva så mycket mer men nu är bussen framme vid jobbet. Jag bara undrar, hur klarar ni det?



Postat av: Erika-Mitt Nya Liv

sv: Vad tråkigt att du inte fått din vinst. Jag hörde av mig till företaget sist du sa till och dom skrev tillbaka att dom bad om ursäkt och att dom skulle skicka den direkt. Men dom måste glömt det igen då. SUCK. Jag skickar ett mejl igen och hoppas att dom tar tag i det.



hälsningar

Erika W

2011-06-17 @ 09:22:13
URL: http://noonewantsforever.blogspot.com
Postat av: Mrs Bernhardsson

Sv: Du ska få se bilder på hela hennes lekhörna sen men den står på övervåningen.

2011-06-17 @ 09:40:29
URL: http://mrsbernhardsson.blogg.se/
Postat av: Katja & co

Jadu, jag har perioder av ångest just för detta. Är detta livet liksom? Lämna barn, jobba, hämta, sova, lämna barn, hämta och sova. Jag är ju ledig några dagar i veckan, men ändå, det känns skit ibland. Just för att man är tvungen! Och de ynka semesterdagarna man har.... Blä, och skit och fy. Jag vill inte att resten av mitt liv ska vara så, speciellt inte när man har barn. När dom är vuxna är ju en annan sak. Men nu vill jag vara här med dem, inte varje dag, men när jag vill.

2011-06-17 @ 11:54:27
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Eva

Sedan neah kom så tycker jag att det är jätteskönt att komma hemifrån, visst älskar jag att vara med mina barn men när jag jobbar får jag en chans att andas ut och vara vuxen. När jag jobbar så känner jag mig viktig på andra sätt än att vara viktig som mamma. Och sedan när jag jobbar så får Magnus värdefull pappatid med bägge barnen! Jag gillar att jobba men inte för mycket. Just nu jobbar jag 50% och det känns lagom eftersom neah är såpass liten ännu.

2011-06-18 @ 16:31:52
URL: http://fonmo.blogg.se/
Postat av: Erika-Mitt Nya Liv

Hej! Jag fick precis mejl från nizzy. Hon skickade varan men posten måste väl ha slarvat. Hon har skickat en ny idag! Hoppas denna kommer fram.



Hälsningar

Erika W

2011-06-19 @ 21:03:56
URL: http://noonewantsforever.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0