Behöver och behöver

Varför ska man alltid behöva saker.
Tur att nästan inget är måsten.
Måsten är bara mat.
Finns det fler måsten?

Jag kommer hela tiden på saker vi behöver och "behöver" (det sista kanske man kan ändra till "gärna vill ha".
Dalle borde få lön imorgon och då måste vi köpa smör, krossade tomater och hundmat.

Jag behöver linser.
Sen var det nåt mer vi behöver..men jag glömmer bort saker lika fort som jag kommer på dom.
Ja sängstomme behöver vi.
Får se hur det blir på IKEA.
Beställer man med hemleverans kostar det väl 500kr tror jag. Köper man där (för vi ska åka inom en snar framtid) och vill ha hemleverans tror jag det skulle bli 800kr (Konstigt att det är olika).
Om det tillkommer extra kostnader vet jag inte.
Lättast vore det ju att ta hem själv när vi ändå är där, men min kära mor vill inte åka med släp, som vi dessutom skulle behöva ha med oss till Luleå eftersom vi åker dit efter IKEA.
Och ja det är en sängstomme på just IKEA jag har kollat på.
Mamma föreslog jysk (billigt) men där har jag aldrig sett nån fin (om ens nån i butiken) och på hemsidan finns bara 160cm, och vi ska ja en 180.

Jäklar vilket snack det blev om säng då.

Noa vill ha en ipod (iPad?) touch, typ som en iphone fast större och man kan inte ringa med den.
En underhållningsgrej helt enkelt.
Men det tror jag inte han kommer få förrän om väldigt länge.
Jobb ska jag ha först isf ;)

Ja jobb MÅSTE jag ju ha!
Annars får man inte vilja ha saker. Man får inte yttra sig egentligen.

Nu har jag skrivit detta inlägg i tre omgångar. Än så länge.
Hund och barn kommer emellan, då blir det inte så sammanhängande (som om mina inlägg nånsin har det).

Skulle vilja ha besök/besöka någon.. Kollade med Nina men hon skulle hämta sin man vid 15 så vi hinner knappt komma dit.. Ida var på språng tidgare vet jag...nu har jag ingen aning men vi kommer väl ingenstans ändå innan folk ska dra iväg och gööööra massa saker.

jaha nu är hunden utom synhåll och tyst..
Jahapp. Hon låg i våran säng och tuggade på ett nästan tomt russinpaket.
Sa jag att vi behövde en sängstomme?

Nu ska jag busa vidare med vildingarna.



Postat av: Elin Fredriksson

Vi kan titta in en sväng imorgon =)

(om inget oförutsett händer förstås)

Har då inget speciellt inbokat. Måste ju komma och spana på lillvovvsingen !

Idag är det städdag i Fredrikssonska hemmet så då är det fullt ös.

Har en färdig mandelkaka i frysen som behöver uppätning dessutom (tål ni mandel i hushållet?)

2011-01-26 @ 14:48:21
URL: http://elinikiruna.blogg.se/
Postat av: Kicki

Ta bussen till byn och hälsa på hos mig ;b

2011-01-27 @ 13:08:48
URL: http://kikzon.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0