Säg åt mig!

Varför är det aldrig nån som säger åt en att man börjar bli alldeles för fet?! Jag har väl aldrig varit smal, mer åt det övre normala och.. Ja lite rundare hållet (enligt mig själv iallafall). Har alltid tänkt att "dom där med fetma0 (typ) måste ju ha nåt fel att dom inte märker att dom håller på att bli sjukligt feta, liksom gör nåt åt det pucko! Men nu vet jag hur det känns.. Man VILL, och kanske tom börjar med nåt, men så går det åt helvete efter en dag eller högst en vecka. Man tänker att äh, det gör inget att jag är fet. Men så kommer dom där dagarna när man bara tycker att man är så fet och ful och man förstår om ingen vill synas med en. Vem vill gå på krogen med nån som är ful och fet om man nu har tänkt att kanske prata med nån? Fan jag har blivit alldeles för fet för att få vistas ute ju. Ändå fortsätter jag leva som en gris. Varför? Jag vill verkligen inte bli ännu fetare! Varför blir jag det då? Nä jag KAN inte fortsätta såhär. Jag har väl skrivit såhär förr men inte fan har det hänt nåt. Jag tänker inte lova nåt, men jag ska verkligen försöka att för det första inte gå upp mer i vikt. Helst gå ner men.. Vill börja med lchf igen eller med shakes. Ja vi får se hur det går. Låg i soffan för jag orkade inte ens sitta men nu måste jag kolla om min dator är trasig efter att "nån" (nej inte du Gerda) vält ner den på golvet. Mvh: Grisen



Postat av: Eve

Vet tyvärr hur det känns.. Jag vill knappt gå ut längre. Vill inte att folk man inte sett på länge ska tänka - Men guuuu vad fet hon har blivit!

2011-02-23 @ 20:38:49
Postat av: ninanina

men härrägu!

du är ju inget fetmaoffer direkt!

2011-02-23 @ 21:45:42
URL: http://ninavonkork.blogg.se/
Postat av: Sofie

Du är väl inte FET? Och inte du heller Eve!



Du är fin Peka.

Både på utsidan och på insidan. Så det så.

2011-02-23 @ 22:12:49
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: Lisenfisen

Jag blir som lite ledsen när jag läser hur dumt du skriver om dig själv. Du är den viktigaste människan i ditt liv utan dig finns inte ditt liv.



Jag brukar läsa ganska många hälsotidningar och jag har kommit fram till att bästa sättet att gå ner i vikt och hålla vikten nere är att äta det man tycker om. Minska portionerna ganska mycket, sluta äta när man är mätt, mer grönsaker, dra ner på godsaker, inte förbjuda helt och hållet, förbjuden frukt är ju godast. Sen tvinga sig att äta mycket frukt när man blir sötsugen. Jag har i början vart tvungen att tvinga i mig fast jag tycker det är gott, men godis är ju godare då blir jag lite bitter när jag hellre vill äta godis ist för frukt. Men tillslut blir jag mer sugen på frukt än godis. Ett jätte bra och gott mellanmål, keso och mandariner... sen att äta lite frukt och dricka vatten innan man äter middag så att man inte vräker i sig, som jag brukar göra, de är också ett jätte bra knep...Jag försöker tänka så här, mest för att få en bra hälsa. Jag tror inte på att banta och sen fortsätta som vanligt, banta är bara en problemlösare för en stund., det är inget man kan leva med. Man måste vara lite realistisk också när man vill gå ner i vikt. Sen om man äter lite karra då och då gör inget då man ändå håller nere på annat...Sen 1 eller i af en ½ timmes promenad varje dag, det gör susen :) Vi är ju bara människor och kan måste ju äta gott! Vi kan inte hälla i oss smörja, knapra på en äcklig smaklös sallad, livet handlar också om att njuta och jag njuter när jag äter god mat :)



Jag tycker du är fin som du är men det är ju en själv som ska trivas med sig själv också :)

2011-02-24 @ 23:21:56
URL: http://mcitalo.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0