Dagens planer

Eller dagens planer i hjärnan iallafall.

Vill först och främst möblera om här hemma.

Fast då vill jag ha våran/en...nu fick jag hjärnsläpp.. grej man sätter upp tv:n på väggen med. (våran är kanske kvar i våran gamla lägenhet...hahaha)
Slänga ut massa skit dessutom.

Så skulle jag vilja tapetsera. Vilket vi ska. Men när är ju frågan.
Jag blir ju deprimerad av dessa mörka tapeter i tv-rummet!
Snart tar jag första bästa vita färg och målar över dessa jobbigt mörka tapeter!
Nåväl, sen hade jag tänkt fixa hallen lite, iaf med det vi har. Mer krokar och ev byta ut hatthyllan mot krokar..men då måste ju allt på hyllan få plats nånstans..

Fixa helt klart i Noas rum vore också kul. Hörnen på väggen är fortfarande inte klart.. Fast det var det en viss annan som skulle gjort för läängesen..
Sovrummet skulle också behöva ett lyft. Och en garderob.
Det ser mer ut som ett förråd därinne ju..

Annat än lägenheten.
Jag funderar på att börja plugga.. Jag får ångest över jobbletandet hela tiden. Det händer inget trots att jag måste och borde och allt vad det är.
Vad och vars (alltså Komvux eller Folkhögskolan) har jag ingen aning om. Nån får hjälpa mig.
Har fått ett nummer av Nina iaf. Kanske jag kan få lite hjälp där.
Det värsta med att plugga är matte..Kanske måste jag inte ha matte? Jag vet inte, eller så är det lika bra att få det gjort. Om man nu nångång skulle behöva ha det.
Alltså om jag nångång kommer på vad jag vill bli när jag blir stor.

Rktiga planer då. Som har störst chans att bli gjorda..
Det är att träffa Hanna :)
Gå på stan utan huliganerna nån dag. Jag ska försöka få med henne imorgon!
Vad ska jag annars syssla med imorgon?
Måste ut från denna lägenhet! (För det blir ju ändå inte fixat eller tapetserat eller städat..vem vill vara här då liksom!?)

Körkort är det ju också. Fan att det ska vara så jäkla svårt för mig att få det gjort också. Men det är läskigt att köra..och jävligt dyrt att övningsköra/ta körkort. Dumt.

Nu är jag sugen på nåt. Ska gå å glo i skafferiet och hoppas på att det inte finns nåt smaskigt.



Postat av: Ippa

FOlkhögskolan är bra om man vill sitta på lektioner å inte göra så mkt hemma. DÄr bygger stor del av omdömet i närvaro å andra sidan har man inga läxor. men man får inga betyg utan just omdömen.



KOmvux är bra både om man vill ha lektioner eller göra mkt hemma. Hmm om man går på lektioner vet jag inte om man får läxor... Går inte på lektionerna, pluggar hemma själv istället.



Om du tycker maten är värst så vänta med den.. Du hade la oxå rätt mkt ämen att läsa in? Börja med nått sominte är mega svårt och lite kul så blir inte hela börja skolan grejen så svår kanske...



äh jag vet inte.. spånade bara lite på hur jag tänkte när jag började..

2011-08-30 @ 19:56:12
URL: http://fairyippa.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0