Hur går det med dagis då?

Än så länge så går det hur bra som helst!
Fröknarna är också så nöjda och glada av att det går så himla bra :)
Han provade vile där en dag när jag var med, då fick jag ju gå ut och söva honom i vagnen, men tog sen in vagnen och satte den i ett litet legorum, men han sov bar a 30-40 minuter (när han sovit hemma efter dagis har han sovit 2-3 timmar) och var sen trött och lite ledsen..
Men sen när han sovit där utan mig så har han sovit ca 2 timmar!
Han har fått välling på madrassen medans en av fröknarna ligger bredvid och så har han somnat ♥
Det lite krångliga med det är att han fortfarande sover när man kommer och ska hämta ;)
Så det har inte blivit att vi gått därifrån 13.30 när vi ska, snarare 14.10 (så vi får nog ändra tiderna lite)

Anledningen till att han får välling är för att han nästan inte äter nån mat.
En enda gång har han ätit, då  var det köttbullar :P
Köttbullar, korv och spagetti och köttfärssås är ju typ det enda han äter, så det är inget konstigt att han inte äter på dagis heller.
Men förhoppningvis kanske han börjar äta lite mer mat nångång snart.
Fast välling kanske han kan få iallafall, för han har ju lite svårt att slappna av och komma till ro min duracellkanin :)

Maten är väl det enda som inte går superbra på dagis.
Han är glad och energisk hela tiden :)

Det kändes lite jobbigt i början, men så fort jag slutade vara där med honom så gick det bättre..
Haha. Jaa, det är väl mest bara med sin lilla mamma som han vågar vara gnällig ;)

Men nu måste jag faktiskt i säng.
Är så supertrött hela dagarna så det är bäst att få så mycket sömn jag kan.
Inte för att det verkar bli så mycket bättre men..
Jo, jag SKA boka en tid på VC för att kanske komma fram till varför jag är så trött.
Idag sov jag ju i princip hela natten (vaknade till när A hämtade N till våran säng) och låg i soffan och sov och halvsov nästan hela tiden Noa var på dagis (iaf 3 timmar) ändå hade jag kunnat sova ännu mer..
Men nog om det. Nu borsta tänder.




Postat av: Eve

Skönt att det går bra på dagis!

2011-04-14 @ 07:23:41
Postat av: Elin F

Kan ju vara problems med ämnesomsättningen, ganska vanligt att man får problem med det efter graviditet m.m.m. Då är man jäääääättetrött.....hoppas det blir bättre. Såg att du skulle till Ida imorgon, vi ska också dit och fira ettåringen när rikard slutar så kanske syns där =)

2011-04-14 @ 10:58:00
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0