allt som finns i min hjärna (just nu..)

Varför kan jag inte bara sluta äta när jag mår dåligt som jag gjorde när jag var yngre?
Minns när jag gick i..åttan-nian att jag mådde dåligt ett tag.
Jag tappade matlusten och..ja lusten till allt. Träffade inte så många, skolan gick dåligt.
Jag trodde inte det märktes.
Men jag fick många frågor om hur det var efter ett tag.  Märkte inte ens att jag gick ner i vikt (inte hundratalas kilo, men det sytes iaf).

Nu när jag inte mått primadonna så har jag ist ätit och..shoppat.. inte sådär mycket att jag tagit massa krediter eller så. Men när det kommit pengar har jag slösat, och tänkt att vi har ju pengar kvar till mat och sånt..
Men det har kanske blivit lite väl mycket. Iaf så mycket att vi fått låna pengar i slutet av månaden för att kunna handla mat.
Jag har inte tänkt på det då. Men nu. Fyfan jag känner mig hemskt. Verkligen hemsk.
Här har man (läs Andreas) gått runt och mått skitdåligt och inte ätit ordentligt medans jag bara shoppat (och fikat) upp alla pengar.
Ångesten sitter där i magen. Och halsen.
Måste verkligen få ordning på allt. Ekonomin, lägenheten, matlistor och säkert massa annat.
Jag behöver få rutiner. Som jag kan hålla, inte som jag skiter i efter en vecka.

Jag hoppas verkligen när vi flyttar att vi (jag) tar tag i saker och verkligen GÖR det. Och inte bara tänker "imorgon"..
Men det som är jobbigast för mig är att jag nästan aldrig kan göra ett skit när jag är ensam med Noa.
Det är lättare än förut när han var mindre. Men fortfarande kan jag inte diska tex när vi är ensamma. Han hinner bli less och står å skriker och drar i mina byxor.
Jag kan plocka. Och dammsuga (för det älskar han när man gör ♥) men resten blir jag bara stressad av att göra.
Vågar inte börja laga mat eller baka eller nåt som jag vet att jag måste "slutföra".
Jag kan börja plocka ihop en tvätt, men den gör ju inget om jag inte hinner sätta igång på en gång.
(där har ni ett exempel på hur fort han blir grinig!) Liksom en tvätt! Hur länge kan det ta?! Fyra minuter eller nåt, inte ens det hinner jag :/ 

Nä, det måste FAN bli ändring på..allt!

Nu har vi inte kollat med KBAB ännu, men vi kan väl säga till 99,9% att vi kommer flytta till rönnplan inom kort!
Har fått nu slutet på maj som förslag!..
Det är jävligt jävligt nära ska jag säga!! två veckor bara, eller kanske helgen efter. Vi får se.

Så nu måste det rensas rensas rensas! Och inte imorgon, för snart finns det inget imorgon, och jag väägrar släpa med mig massa skit bara för att man inte orkat till nya lägenheten!
Det ska vara fritt från småskit och onödiga saker.
Vi har iaf lite kartonger. Men vi kommer nog behöva massa sopsäckar också.

Rensade förresten min garderob för några dar sen.
Två sopsäckar (inte stora sorten)  försvann.. en ska slängas och den andra säljas eller skänkas.
Men jag tänkte ta barnkläderna på samma gång om nån kanske vill köpa bådeoch, sen har jag lite gravidkläder också som ska bort.

Och nu är jag pigg som vanligt. Och hade jag inte behövt stiga upp tidigt imorgon och vara med lille bebben så hade jag börjat rensa nu :P
Men det får vänta.

Nu måste jag sova (och idag somnade faktikst bebben 22.20 typ så om man räknar från det att han la sig så är det inte såå sent..)



Postat av: Linda

vet hur de känns, att de enda som får en att orka är att shoppakomam bort från allt och sitta p¨å nätet och klicka hem eller gå i affärer... men de komemr lösa sig om andreas finns som stöd är de mycket lättare.

2010-05-14 @ 07:06:28
URL: http://www.metrobloggen.se/frumakrevska
Postat av: nina

ja du är inte ensam peka!

jag har också haft shoppingångest förut, nu har jag slutat handla.brukar köpa skit när jag mår dåligt, fast nu har jag kommit på att massa saker inte gör att man mår bättre.



rensa som fan!det åär så skönt när man blivit kvitt en massa och det känns rent och tomt i nya lägenheten.får du inte sålt så skänk, spara inget, det är bra terapi.



o stressa inte m hemmet, låt det ta sin tid.noa märker säkerty av att du är stressad för allt.var bara ibland också.



ska bli så kul när ni flyttar vi kommer bo ett stenkast från varandra.kan vi börja umgås som vi gjorde förut.minus öl plus barn då:)

2010-05-14 @ 14:00:45
Postat av: Kicki

Allt löser sig Peka! :) <3

Jag kan gärna ta en titt i dina säckar ;)



Kram!<3

2010-05-16 @ 14:48:28
URL: http://kikzon.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0