Våra kompisar

Vi har hälsat på våra kompisar på sjukhuset.
Noan steg upp vid 4 och var uppe nån timma och sov sen ett tag till.
Jag fattar inte varför han måste vara uppe tidigt alltid 1,5-2 timmar!? Han vänjer ju sig vid det mer och mer. Men vi kan ju inget göra.
Har man honom i sovrummet så länge det går är han bara uppe längre.
Varför, kan någon säga mig varför han göör så?!
Ja, iallafall så skrek han nästan hela morgonen och dagen, blandat med gnäll, så jag orkade inte vara ensam hemma med honom.
Så vi ringde VC och som vanligt får man en tid fast man eg kanske bara ville ha lite råd.
Nå, det är gratis att gå dit iaf.
Läkaren (en jättebra läkare förresten!! har nog aldrig träffatpå nån bra förut) kollade det vanliga, öron, hals och lungor. Allt var bra (inte för att vi trodde något annat) men sedan skulle vi ta prover (dom flesta läkare slutar ju efter den vanliga kollen)
Hon stack Noa i fingret, och ungen bara satt tyst och stilla och glodde :O
Men när det blev dags för prov i munnen/halsen så blev det skrik i en halv minut, och lite kvälningar förstås.
Och seen tog hon prov i näsan..det var minst populärt, men bara lite skrik då med (trots att han var jättetrött)

Blod och halsprovet såg bra ut, och näsprovet tar några dar så där vet vi ju inget än, men det ser säkert bra ut oxå.
Sen fick vi utskrivet Bricanyl och Mollipect som vi ska ge honom 3ggr per dag.
Bricanylen är god och går ner utan problem, men den andra smakar mint och är inte god. Så med medicinsked gick det inge vidare, men med sprutan fick han i sig allt.

Nu innan han la sig fick han medicinerna, kosalt, näsan sugen med nässug, nässpray och välling, dessutom har jag höjt huvudändan på sängen (har inte gjort det innan för att han sovit ganska bra och han brukar ändå bara rulla ner) så nu hoppas jag på att pojkspolingen ska sova lite bättre.

Noa är förresten en flicka hela tiden..
Hos en kompis som hade 2 som hälsade på så trodde båda att Noa var en tjej (båda skyllde på att dom tyckte jag sa Moa ;)  ) 
Läkaren idag trodde han var en flicka (trots att han visste att han hette Noa)
Och hon på labbet trodde oxå att det var en tjej (oxå hon visste att namnet var Noa)
Hos kompisen hade Noa sina randiga byxor som är lite rosa, och idag på sjukhuset hade han en rödvit heldräkt.

Fast det verkar som att det nästan inte spelar nån roll vad man har på sina barn.. har man inte blått på en pojke så antar alla att det är en flicka.
Noa har inte alltid rosa ju, och ändå tror folk han är en tjej.
Det bryr jag mig inte så mycket om, att folk tror han är en tjej alltså. Ibland rättar jag personen, och ibland ids jag inte.
Men tycker det är lite jobbigt att månha hör Moa ist för Noa..vet inte varför..
Kanske för att vi aldrig tänkte på att folk kunde höra M ist för N förrän han redan hette det..
Utan det märkte vi när man började träffa okänt folk som frågade namnet.
Tänker ibland att man borde valt ett annat namn..men jag gillar namnet Noa, och han passar som en Noa :)
Jag får försöka skita i vad folk hör bara :P

Varför skriver jag alltid så mycket, och om sånt jag inte ens tänkt att skriva om..?
Så nu går jag och lägger mig innan jag kommer på massa annat strunt att skriva om.



Postat av: nina

eller omman har rosa så troer folk också att det är en pojke för att nuförtiden ska man blanda...haha spelar ingen roll. folk hör bara dåligt, jag brukar ofta få heta Lina.flicknamn slutar ju oftare på vokal kanske därför man ibland tror det är en tjej åxå.men noa är jättefint så gå inte o byt namn nu :p

2010-01-19 @ 11:31:27
Postat av: Sofie

När Adrian var bebis var det många som tyckte att man sa "Adam" när man sa Adrian... Suck.



Och jag får ju fortfarande heta Sofia mest hela tiden, orkar inte rätta folk längre.

2010-01-19 @ 13:04:59
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: eve

Kom ju på att bricanyl kan man väl bli lite.. Vaken av? Hyperaktiv?

2010-01-19 @ 13:07:42
Postat av: Catarina

Det där känner man igen.. Jag heter Catarina o får ooofta heta Carolina, Kristina eller Carina o för att inte tala om hur fel mitt namn kan stavas - suck!

Det är väl kanske så att många namn numera är "lite moderna" (även fast de fanns på Bibelns tid) att folk kan bli osäkra om det är en hon eller en han. Noa kan ju låta som Moa o iom att det slutar på a tar folk för givet att det kanske är en tjej.. en teori bara ;)

Ps. kvälningar heter kväljningar fniss. fniss ;))

2011-01-22 @ 00:28:58



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0