Huvudvärk

Har sån huvudvärk och jag fattar inte varför jag ens skriver, det blir ju liksom inte direkt bättre..
Nå, det blev inget karvande i mitt lår, kirurgen tyckte precis som jag att det inte fanns så mycket att ta bort.
Ta bort gör man bara om det bildas nån slags cysta efter bölden som inte försvinner av sig själv.
Men han skrev iaf ut ett recept på dalacinliniment (tror jag han sa) som jag kan smörja på bölderna om det nu kommer fler, istället för att ta en hel jäkla antibiotikakur igen, nu vill jag inte ha mer sånt!
Kul om man blir allvarligt sjuk och så finns det inget som hjälper :S

Och chiliconcarne orkade jag laga idag, starkt blev det. Andreas (skriver jag endast för att förvirra Nina) tyckte det var gott. Jag tog mer ris. Noa åt några småbitar bönor. (utan kryddor) Han blev nog jättemätt tror jag.
Och så orkade jag..eller jag kände mig fan tvungen att ta hand om monstermagsjukedisken.
Alltså disken hade nog inte magsjuka, men vi har inte diskat sen innan magsjukan så vi har haft ont om bestick några dar nu..hehe
Mer än 1,5 timme stod jag där i köket och diskade, torkade disk och torkade bänkar och bord.
Konstigt att Noa inte skrek ihjäl sig..men försökte springa genom dörren gjorde han några gånger och Andreas och Noa kom in i köket iaf 2 gånger.
Och för att jag skulle få diska klart så fick Noa lite lussebulla..eller lite och lite, han käkade upp en hel som om ingenting! Han skulle säkert ätit minst en till om han hade fått.
Och sen fick han faktiskt en halv till, efter vällingersättningen (vi blanade lite) så fick han alla sina mediciner på en gång (vi brukar annars ge dom på lite olika tillfällen så det inte blir alldeles för hemskt) och med alla mediciner så menar jag 2,5ml mollipect (slemlösande) 2,5ml bricanyl (luftrörsvidgande) och 5ml amimox (antibiotikan för bakterien i näsan).
Och allt ges med spruta, annars vägrar han. Bricanylen är ju god så hade han bara fått den hade vi inte behövt ge i spruta, men mollipecten är så himla äcklig (stark mintsmak) så han vill inte ta nån medicin..
Efter det så förtjänar man en lussebulla tycker jag, helst när man äter så himla dåligt.
Inte ens 100ml ersättning får han i sig. och bara välling vägrar han.
Iaf majsvälling. Men snart ska vi väl prova ge fullkornsvällingen igen.

Ja såhär mycket skulle det inte bli.
Noa somnade tidigt så han lär ju vakna tidigt oxå. Och jag lär väl inte ha blivit av med huvudvärken då så jag borde verkligen lägga mig nu.

Noa har redan vaknat en gång sen han somnade för natten och låtit flera gånger så vi får se hur denna natt blir.



Postat av: Anonym

tror inte Andreas själv vet att han heter Andreas?!nä sluta nu.

2010-01-28 @ 08:37:43



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0