Förlåt men..

Jag vet att ni försökt hjälpa och inte menar nåt ont. Jag förstår det.
Jag kräver ingen på hjälp, och jag vet att ingen kanske ens vågar säga nåt.
Visst får man ge råd, ös på! Men tex detta är inte råd: "Det går över", "Mitt barn sov bättre i egen säng"..osv.
Svårt för alla att veta exakt vilka saker jag menar, det förstår jag.
Men liksom alla "vanliga" saker som man brukar prova först. Det har vi ju provat såklart.
Och att han är borta ibland är ju jätteskönt. men det känns inte riktigt som en lösning.

Jag vill kunna vara hemma med min son en hel dag utan att vara skitless.
Hur många har barn som somnar ca 22.30, vaknar kanske vid 00, 04 och går upp 05, somnar ca 7, vaknar 8.30,
vilar 2*20-30 min per dag, och under vakentiden är gnällig väldigt mycket, jättemammig och vill inte göra nånting, inte ens vara i famnen..??

Nu ska jag gå tillbaka för bebben skriker (jag gömde mig i sovrummet)



Postat av: Anonym

hmm..har inte detta bekymmer själv men en bekant till mig hade jätte jobbigt med sin son och mycket tjorv, just så som du beskriver..sov jätte dåligt på nätterna med många uppvak och på dagarna var han gnällig och sov inte särskilt mycket då heller. När pojken var ett år så träffade dom äntligen en läkare som tog dom på allvar och det togs en massa prover, det visade sig att han var mjölkallergiker. Andra dagen med HELT mjölkfri kost så sov han sin första hela natt någonsin, och då var han 1år. Om ni inte har tagit dessa tester på honom så kanske det kan vara en idé. Kram

2010-01-22 @ 09:45:24
Postat av: L.j

Vet inte om min tidigare kommentar kom fram så jag skriver igen för säkerhets skull :)



Hmm..har inte haft dessa bekymmer själv men jag började genast tänka på en bekant till mig som hade precis de problem du beskriver med sin egen son. Han sov jättedåligt på nätterna med flera uppvak och på dagarna var han jättegnällig och sov inte spec bra då heller. När deras son var lite över året så fick dom äntligen träffa en läkare som tog dom på allvar. Det togs ett antal prover och det visade sig att han var mjölkallergiker. Andra dagen med HELT mjölkfri kost så sov han sin första hela natt någonsin, då var han alltså lite över 1år. Om ni inte har tagit dessa prover på honom redan så kanske det kan vara en idé. Kram

2010-01-22 @ 10:02:10
Postat av: Anonym

Jag har haft precis samma problem som du.

Han sov kanppt på nätterna, somnade bara 15 min åt gången på dagarna, var super gnällig mm.

Men efter att han fyllde 1 år (lite innan el efter kommer jag inte ihåg) så slutade det.

Blir han 100% mätt, jag slet jätte mycket innan jag insåg att han var ett olyckligt barn p.g.a att magen inte blev helt mätt.

Låter som en moralkärring men det kan vara så enkelt.

Jag vet att du absolut INTE vill höra att det kommer gå över, men det gör det =)

2010-01-23 @ 20:31:52



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0