våran häst var oxå död

Jag, Noa och Elias sov ju hos mamma i helg, å Eve och Malte var där på dagarna.
Jag och Eve gick till Ica och gick då förbi våran gamla skola, och Eve mindes att dom hade en "häst" i skogen (ett träd som såg ut som en häst ungefär) men den verkade vara borta.
När jag gick själv dagen efter så kollade jag på andra sidan skolan i skogen, där vi oxå hade en häst, men den var oxå borta.
Alla träd är ju bara små och spinkiga, vars har alla träden tagit vägen?
Är det några dumma ungar som haft sönder våra hästar eller?
Eller barnen nuförtiden är ju så feta så det är ju inte så konstigt att hästarna var borta.

Mycket intressant eller hur?

Jag var sen förbi vårat gamla hus och kvarter, men som vanligt såg man inte in i "vårat" hus..så jag kollade brevlådorna vilka som bodde kvar, och det var ganska många.

Om dom nångång ska sälja "vårat" hus så måste jag bannemej gå dit och titta. Man kan ju låtsas att man ska köpa..?

Jag brukar jätteofta drömma om min gamla skola, och gamla klasskompisar, men jag vet inte varför.
Kanske jag längtar tillbaka till när man var liten?
Allt var ju så mycket enklare då.

Nu måste man leta jobb, jobba, ha ansvar för en annan liten människa, hålla koll på pengar..
Ha bölder, blåsor på läpparna och i munnen (okej det kan man ha även som liten men nånstans måste jag ju få in det).
Och är man sjuk kan man inte bara stanna hemma och titta på tv.

Nå, nu har jag svamlat färdigt.
Min data(ja det låter dumt med dator)mus har gått sönder. Äntligen tänkte jag skriva.
Men det är faktikst äntligen.
Den har ramlat i golvet ungefär 3 miljoner gånger, och ofta måste man sätta ihop den.
Jag har köpt några olika trådlösa möss, men bara en har känts bra (jag har alltså lämnat tillbaka de andra) men den blev konstig, så jag fick en ny men även den strulade så nu måste jag leta ännu en..
Dom hade en på Digit som var ganska billig, så jag tror jag får ta den för utan mus blir man galen när man sitter vid en bärbarn. Iaf jag.

Bebben sover så jag ska slappa.




Postat av: Emelie, Elliotts mamma

hih..ingen fara..de har jag gjort sålänge! ha en bra dag! kramis

2010-02-23 @ 15:13:08
URL: http://emlisch.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0