Blandat kaos.

Jag behöver sällskap, hjälp, energi, tålamod, lust..
Mest energi, då kanske det andra kommer automatiskt..?

Skulle vilja sluta med min medicin för att se om det kanske blir bättre.
Känner mig så trist och tråkig..  Aldrig riktigt riktigt glad. 
Vill känna mig både upp och ner. Nu är det mest..mittimellan, eller ner.
Jag vill upp också.

Hjälpen är att få nånting gjort här hemma.
Orkar inte ha sånt här kaos längre, men jag kommer aldrig nånvart :(
Jag börjar..men sen ser jag inget slut på eländet så då skiter jag i alltihop.
Skulle behöva några barnlösa dagar för att fixa iordning ALLT.
Vill hitta platser till allt, få upp grejer på väggarna, Noas rullgardin, bära saker till vinden..Få alla kläder tvättade..
Sen när man känner sig trött och utan lust till något så känner jag mig bara lat..
Och bebben ska ha uppmärksamhet precis hela tiden och då är det extremt svårt (läs omöjligt) att få något gjort.

Klagaklaga. Det gör jag.

Ni med barn (och alla andra för den delen) läs denna underbara blogg: http://ladydahmer.blogg.se/index.html

Hon förklarar så bra kring genus och såna saker. Sånt som jag vill säga/skriva men inte kan. (och även andra saker men det är detta som jag gillar denna blogg för)
Är faktikst less på att tjat och tönteri kring färger och kön. BLÄ för det.
Det är irriterande när folk ibland tycker det är opassande med tex en pojke med rosa (eller "tjejgrejer") men det händer som tur inte så ofta. Men att alla alltid måste kommentera om tex Noa (eller nån annan) har nåt tjejigt på sig. Varför är det så att man alltid måste kommentera sånt?
Jag vet att även jag gör det ofta och då blir jag irriterad på mig själv också faktiskt.
Det borde vara lika naturligt att en pojke har rosa som att som att en flicka har blått.



Postat av: nina

jadu men om några år är det säkert det,det med pojkar och rosa.precis som med allt annat.finns kanske viktigare saker att lägga krut på.

2010-08-11 @ 23:43:26
Postat av: Ida

jag har läst LD blogg i 1½ år typ :)

2010-08-12 @ 08:55:51
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: eve

Man kanske kommenterar av ren vana, utan att tänka efter först.

2010-08-12 @ 09:55:31
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: Sofie

Den bloggen har jag följt ett ganska bra tag nu, visst är den grejt? Hon skriver så himla bra!

2010-08-12 @ 11:32:19
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: Katja

Kanske ska höja medicinen istället? Vad säger läkaren som gett dig medicinen? För sluta tror jag är dumt...

Jag ska läsa den bloggen, jag förstår vad du menar, även om jag oxå säkert komenterar tjej/killgrejer. Jag gillar starkt att man vågar bryta detta och ha vad man vill på sitt barn. Ibland önskar jag att jag fick en pojke bara för att kunna bryta mot normen, men vad skulle det hjälpa i det stora hela? Med tjejer är det inte samma sak, det är aldrig nån som komenterar om tjejer har "killfärger", men tvärtom så ska det komenteras genast. De flesta pappor jag känner blir galna om deras söner väljer nåt rosa tex. även om det är så ovesentliga saker som solglasögen etc.

2010-08-12 @ 15:16:07
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Mrs Bernhardsson

ska kolla in bloggen. värken och trötthten började fter ryggmärgsprovet. och sen dess har de sutitit i.

2010-08-13 @ 08:44:09
URL: http://mrsbernhardsson.blogg.se/
Postat av: Petra

Hey! 1a ggn blir väl kring 10-11 och andra vid 2-3 :/ Föressten du och Noa är bjudna på bullar och saft här idag! 11-12 tiden!

2010-09-01 @ 09:09:06
URL: http://mammapappalevis.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0