Babbelbabbel

Här sitter jag med ett glas tranbärssaft.
Usch, det är inte gott. Lite som lingonsaft fast..konstigare och surare.

Nå inte var det så rolig natt inatt heller. Men jag tror det är pga tänder, eller tand för han håller på att få en till tand.
Och samtidigt så håller han ju på att lära sig gå min lilla prins :D
Han har gått som mest kanske 2 meter, men det är mycket för en liten bebbe.

Vet inte om jag ska vila eller duscha.. Jag tänker ibland att jag bara ska ligga och kolla tv en stund, sen gå å duscha, men det slutar alltid med att jag somnar i soffan och vaknar när bebben vaknar.
Fast då brukar jag vara pigg iaf. För som sagt så brukar han oftast sova 2 timmar.

Så var jag ju till akuten igår. (uvi och blooood)
Jag ringde ungdomsmottagningen vid 8 och lämnade meddelande om att dom skulle ringa upp (för det var det dom sa att dom skulle göra. ringa upp alltså). Vid 14 ringer jag och lämnar nytt meddelande, men vid 16 så har dom fortfarande inte ringt upp.
Och då hade vc slut på tider så jag ringde akuten, och dom ville förstås att jag ska komma in.
(och bara lämna urinprov tänkte jag) men nää, jag skulle betala för å träffa en läkare som sa åt mig att dricka tranbärssaft och bada fotbad, eftersom jag inte behövde penicillin.

Blir väl stan sen. Med Eve?

Och imorgon blir våran älskade unge ett helt år!



Postat av: eve

varför fotbad? luktade dina fötter äckel?

2010-04-07 @ 09:47:19
Postat av: Mrsberhardssom

Hallå tjejen

Vi ger henne vätske ersättning och de är de enda som hon fick i två dagar då allt annat ville hon inte ha. Vi blev rekomenderade en till två msk va femte minut. I går kväll fick Alva i sig gröt och fick behålla den så de är skönt. De sa bara åt oss att fortsätta med ersättnigen och höra av oss i fall hon fortätter kräkas och va lös i magen. Men de på 1177 sa att de tyckte vi skulle åka in för att ev få hjälp när hon fått i sig så lite på de här dagarna. Snacka om att folk säger olika.

2010-04-07 @ 12:25:23
URL: http://mrsbernhardsson.blogg.se/
Postat av: Katja

Sikken läkare.... Ta betalt för det.... Hade dom väl kunnat säga på tele då? Jo, jag tänkte att jag vill nog inte skicka nån present till Noa, för det är roligare att ge själv. Lilla Noa förstår nog inte att vi inte postat ett paket, eller vad tror du.... Kanske lilla Noas mamma blir ledsen.... Nå nå, vad önskar han sig i present? Som då kommer i juni när vi dyker upp.

2010-04-07 @ 19:49:58
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: nina

lingondricka o tranbärsdricka är ju gött!fotbad det är däremot äckligt..tä'nk om du varit tvungen att dricka det

2010-04-07 @ 21:26:46



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0