I rensartankar igen

För nu är jag så less än en gång.
Jag vil rensa.
Jag vill så mycket.
Men den där orken vill inte samarbeta. Så allt bara ligger.

Hoppas att det snart ska bli bättre med den där orken.

Och Noa är faktikst världens härligaste även om han gnäller mest hela tiden nu :) Bra va ;)
Jag fick ju tom laga mat innan Dalle kom hem. Visserligen bara köttbullar och makaroner, men ändå!
Han sprang i gåstolen i köket och slog på ugnen (som inte var på) och glodde på ångan från kastrullen.
Och så lite svängar hit och dit ch lite petande på  micron och så.

Annars så har jag varit på stan med Eve en sväng, sen hemma hos henne en stund.
Åt lunch och grävde lite efter leksaker och så.
När vi skulle hem så somnade Noa när jag ammade, och sov som en sten på soffan, sen i vagnen, och sen på balkongen (ja i sittdelen från vagnen förstås). Jag hann iaf lugna ner mig och andas en stund.
För tidigare när vi gick till stan så somnade han oxå när jag ammade precis innan vi gick, men han vaknade i första affären jag gick in på. Efter att ha sovit max en kvart.
Konstigt att han inte sover längre/bättre när han är så skittrött att han bara skriker innan han somnar.

Och nu ikväll när han skulle sova så söver visst pappa så bra att han somnar innan han fått i sig så mycket..
Sa åt Dalle att han kanske ska försöka hålla honom vaken lite så han hinner äta.

Såg ni vad jag skrev?! Hålla Noa vaken!? Aldrig trodde jag det skulle behövas. haha.

Jag som satte bara lite ersättning i vällingen så han skulle bli mättare..nästan allt är ju kvar i flaskan.
Blir väl att amma fler gånger då.

Och jag började faktikst göra mig iordning för sängen för längesen..men jag kom av mig lite. Sen skrev jag upp allt som ska med på babysimmet imorgon, och ordnade i skötväskan. Nu är hälften av allt skit på tv-rumsbordet.
Praktikst om man behöver nåt iaf.
Sen att jag mår dåligt när jag ser det är väl inget.

Godnatt



Postat av: lisafisafgrisapaulisdottergerdasbördaosvosv

Jag brukar försöka att tvinga mig att göra saker.

Lisa, nu ska du tex diska.. nu ska du rensa, nu går du ut me soprona, så ser man till så man gör som där små jäkla sakerna som man drar ut på... det är SVÅRT som tusan och jag har ju bara mig själv att ta hand om.. men när man nått dom här "små" målen så lär man sig tillslut att ta tag i dom större målen. Man kan ju inte börja med dom största målen. de funkar inte. men börjar man med att ja, tex att diska då man lovat sig själv at göra det så känns det jätte bra efteråt och man får liter mer självförtroende, blir lite stolt över sig själv och ser att man KAN VISST göra allt man vill, bara man tar sig i kragen...sen tar man till sig större utmaningar och blir bättre på att göra saker man vore och vill... ja... en liten tanke bara som blev en lång novell : ) men så brukar jag försöka tänka i af...

2009-11-11 @ 01:09:00
Postat av: dorkan

precis så får jag mig att funka Lisafisa!! Sen VEET jag att jag blir nöjd efter att jag fixat det o det..fast det är döööötråkigt o ingen lust!

Fast å andrasidan har jag veckor när jag inte ids ett piss!!(städat senast när katja/& åkte hem i början av augusti..öh..iaf 2009 var det)

2009-11-11 @ 15:28:55



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0