Lyssna?

Nä, jag kunde inte lyssna på Carolas "Jag vill alltid älska":

Usch.. sist jag hörde den var när Noa låg i magen, kändes konstigt redan då, men jag fattade ju inte riktigt.
Nu började jag ju gråta och tog bort den från spellistan.

Har börjat lyssna på musik när Noa börjar bli lite trött och gnällig.
Sitter först i soffan, när han inte vill det mer så går jag med honom, och lyssnar och sjunger lite, sen har vi lagt oss i sängen och ammat, sen har han sovit längre stunder! Det ni! Inga 20 minutrar där inte.
Vet inte om det är själva musiken, eller att han får slappna av innan han somnar, eller att han kanske minns musiken från magen, för jag lyssnade på några vaggvisor och sjöng medans han låg i magen.

Men i förrgår sov han mer än nån timma, igår sov han nästan 2 timmar, sedan 3 timmar. Kändes jättekonstigt.
Idag sov han oxå nästan 2 timmar, och nu sover han sen kl.13.20 nångång.

Får se hur det blir framöver, vågar inte hoppas för mycket dock..
Vissa dagar har han ju faktikst sova flera timmar i sträck, men inte mer än en dag i veckan typ.
Måste bara lyssna om han vaknar och skynda mig dit och försöka söva om.
Det var så jag gjorde igår när han vaknade efter nån timma, jag skulle ta upp honom, men stod med honom i famnen i sovrummet, sen bara somnade han! och sov nån timma till.

Jg skickade nån låt till Katja som hon bad om, sen lyssnade jag på den själv, och den var ju jättefin.
Molly Sandén, "Så vill stjärnorna".. vars är den ifrån?



Postat av: Sofie

Melodifestivalen ju! Den är bra :)

2009-07-22 @ 15:23:12
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: Katja

Molly var ju med i melodifestivalen!! I år!! Har du noll koll eller....

Carolas visor har jag oxå snyftat till många gånger. Brukade lyssna på dem i bilen. Fast sen blev skivan stulen. Jag har inte testat lägga in musiken i mobilen... Måste jag ju göra.

2009-07-22 @ 15:44:35
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: mamm

varför snyftar man till carola?

2009-07-23 @ 09:15:42
Postat av: peka

mamma: för att just den handlar om en bebis som dör..

2009-07-23 @ 10:42:09
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: mamman

Åååå...då fattar jag! Lyssnar inte ofta på texten i sånger,kanske därför jag tycker att "fin musik" är överskattad!

2009-07-23 @ 13:25:23
Postat av: nm

nää jag hatar den där sista låten!grmorr

2009-07-23 @ 19:22:21



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0