Blä

Var väl en dålig dag igår.
Ibland kommer dom bara.
Kanske för att Dalle började jobba idag.
Igår sov han ju i vagnen hos mamma ganska länge, men höll väl på att vakna trehundra gånger.
Nu sover han i vagnen här hemma! Han har inte sovit länge, men 20min än så länge.
Hoppas det går att få honom att somna om när han börjar vakna.
Tror hans första uppvaknande i sin sömncykel" eller nåt, alltid är efter 20-40 min, och han kan inte sedan somna av sig själv, som de flesta andra barn och vuxna kan.
Ibland är han pigg sen, men oftast trött och skulle behöva sova mer.

ja, precis. nu vaknar han..försöker söva om
näpp gick inte




Postat av: Katja

Det ÄR tufft att få barn, tufft fast man har en bebis som sover, och extra tufft med en gnällig bebis som inte sover. Det är därför det är viktigt att komma ihåg, att det kommer inte vara så för alltid. Dalle och noa kommer ha sin tid, men nu är det din och Noas tid, så är det bara. Accepterar man det går det lättare att orka. Och är du extra trött eller så, amma och ge honom till nån annan, låt dem gå ut, det gör inget om han skriker! Om han ändå skriker med dig oxå. Du måste be om hjälp!

Nu är han ju redan lite större, om ytterligare nån/några månader kommer han vilja utforska världen lite, sitta, åla eller så. Det kommer lätta, snart... Men för er och hans skull, låt honom somna till ljud. han kommer annars kräva helt tystnad väääldigt länge, och det blir jobbigt i längden! Plötsliga ljud är ju en annan sak, men ha musik eller tv och prata med varanda när han ska somna, då kan nji fortsätta prata samt se tv.

Du fixar detta! Snart har du en bebis som kryper och käkar sladdar!

2009-07-13 @ 14:48:17
Postat av: Sofie

Adrian sov nog inte så mycket på dagarna, jag minns faktiskt inte riktigt. Har för mig att det var någon timme på förmiddagen och sen någon på eftermiddagen...

Och han sov ju inte alls som han skulle om nätterna. Han vaknade säkert 4-5 gånger per natt och skulle äta, och eftersom jag inte kunde amma var det ju bara att kliva upp och sitta i koma framför tvn...



Helt ärligt var jag så trött att jag funderade på att ta livet av mig. Jag var så trött och knasig, och bara grät hela tiden. Jag var så trött men kunde aldrig sova!



Och jag har ju inte direkt haft tillgång till hjälp heller. Du har ju din underbara mamma, som verkar ställa upp mest hela tiden.

Roger jobbar mest hela tiden, då och nu, och min mamma... ja, vi kan väl säga att hon inte är särskilt hjälpsam.

Hon har t.o.m sagt att jag inte får skaffa fler barn, för "det orkar hon inte", fastän hon knappt umgås med Adrian...



Be om hjälp, sov så fort du får chansen och vänj honom vid ljud. Annars blir du galen!

Och jag ställer gärna upp och hjälper dig med... vad som helst, bara jag kan.

Jag vågar aldrig ringa bara, för det känns som att jag stör eller så kanske jag väcker nån som kanske äntligen har somnat osv... Men lova att du hör av dig om det är nåt.



Det blir bättre.

2009-07-13 @ 21:58:20
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: momm-mamman

OK OK!! jag säger upp mig idag, kommer o tar hand om er, tar delad vårdnad om noa (som jag har om elias, säger hans pappa iaf)

2009-07-14 @ 08:40:16



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0