Jag ooorkar inte!

Usch nu känns det som när han var mindre. Bebben alltså.
Fast nu är nätterna bara skit oxå. Då fick man iaf sova hyfsat.
Nu är det bara gnäll gnäll hela dagarna. Inget vill han göra själv. Äter dåligt. Jag hinner knappt äta själv för han bara skriker i matbordet.
Och han har börjat sova 20 min åt gången på dagarna oxå. Jag hinner typ lägga mig i soffan så vaknar han.
Och så nätterna..
För det första funkar det inte att han somnar i spjälsängen mer. Oftast inte i famnen heller.
Jag får amma till sömns, och han somnar seeent, och innan vi ens gått och lagt oss 1-2 timmar senare så brukar han vakna minst typ 2 gånger, sen vaknar han när jag lägger mig, och sedan..minst 4-5ggr, oftast ännu oftare.
Han vaknar 4-5-6 ibland fast han somnat 23. Och jag måste amma varje gång, annars skriker han eller är uppe 2-3 timmar istället.
Dalle jobbade ju 9-18 en dag. Jag var trött precis hela dagen. Han började 12 idag istället för 8 som han skulle.

Jag bara orkar inte. Inte varje dag hela tiden.
Och det är ju ingen som kan eller hinner vara barnvakt nångång, och jag vill absolut inte tvinga nån, då har jag honom själv istället.
Och jag vill vara själv, och Dalle vill ju göra nåt själv han oxå. Men det får han aldrig. För jag orkar inte vara själv med Noa mer än jag redan är.
Jag går fan sönder snart igen.
Men det är ändå inte samma sak som förut. Nu får jag lite hjälp så att jag precis orkar.

Fast det är mest synd om Noa som har en så tråkig mamma som aldrig orkar. Han vill och behöver göra saker.
Men den här mamman orkar inte mer än det nödvändigaste.

Vore ju skönt om iaf antingen natten eller dagen funkade. Då skulle man få energi till den andra.
Men nu funkar varken dag eller natt och jag orkar inte ha det så.
Men vad fan ska jag göra?
Jag kommer antagligen inte få pengar för sjukskrivningen jag hade för några månader sen.
Jag är sjukskriven igen nu, men det är ingen idé att Dalle är hemma om jag ändå inte kommer få några pengar nu heller. Vi kan ju inte låna pengar i all evighet heller. Som vi gjort nu sen jag blev "sjukskriven"..
Så sjukt att man kan bli sjukskriven av läkare, och så är man hemma tex en månad, och får sen veta av FK några månader senare att det inte är godkänt och att man inte får ett enda ruttet öre.
Hur kan och får det gå till så eg?

Nu har faktikst Noa sprungit i gåstolen medans jag skrivit. Han har bara kommit hit och gnällt 2 gånger.
Fast nu är han ju "utvilad" efter hela 20 min sömn..

Nu ska vi dra till Eve så jag slipper tänka på att jag bara vill lägga mig ner och..ja ni fattar.



Postat av: Katja

Om fk. säger nej, acceptera det INTE!! De sa nej till mig en gång oxå, men jag ringde och bråkade och höll på, så sen gav de med sig. Samma med min havandeskapspenning, de sa nej, men jag ringde och bråkade och sen blev det godkänt.

Jag tar mer än gärna honom en dag, och även natt om du/ni vill sova/festa eller vadfan ni vill göra... Jag tar honom även om du säger nej. Sådetså.

2009-12-08 @ 14:37:00
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Fy vad jobbigt, hoppas det lättar lite snart.



Jag tänkte tipsa dig om om du kan vinna ett hemligt paket med jättefina barnkläder hos mig. Märket är Lipfish :)



Jag önskar dig en härlig kväll!

2009-12-08 @ 20:59:42
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: eve

ni får komma hit eller så kommer vi till er! saknar ju noa, brukade ju träffa honom mycket oftare tidigare.

2009-12-08 @ 22:12:56
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: linda

usha du skall se de blir bättre snart, de är alltid jobbiga perioder, men när han är så jobbig liten så kommer han bli lugn när han är större säger de gammla... kram

2009-12-10 @ 12:16:38
URL: http://www.metrobloggen.se/guccimamma



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0