a just det

Ska man blogga oxå kanske?
Har inte haft tid eller ork att skriva ju.
Men nu sitter Dalle på andra datorn så.. och det är bara skit på tv:n.

Hos Mikko Ganguly hade vi det bra. Noa blev underhållen hela tiden, det behöver han.
Shoppat fick jag ju oxå litegrann.
Flygresan hem gick väl..ja halvbra kan man väl säga. Gick bra ända tills vi åkte flyget mellan arlanda och Kiruna, då skrek han. Var väl trött och less.
Innan gick det bra, han sov kanske en kvart på landvetter precis innan vi gick på flyget, sedan gick det bra hela flygresan, på flygplatsen började han bli trött, så jag skyndade mig in på första bästa toa med skötbord.
Såg nåt konstigt skynke/halvvägg därinne, men såg inte vad som var bakom. Konstigt.
Jaja, byta blöja, och gå på toa, och när jag kommer ut så märker jag vad det var, en urinoar såklart. En gubbe stod och pinkade. hahahaha. bläää ju. Snabbt ut.
Sen gick jag runt tills Noa blev trött och somnade i sjalen. Då passade jag på att äta en hamburgare från MAX.
Han hann väl sova 20 min eller nåt, sedan satt vi på flyget igen.
Och såklart ska bebben bajsa en 2 dagarsbajs där. Byta på trång toa, sedan får jag stå och vänta i gången för matvagnen stod ivägen, då började han skrika och skrek ett bra tag, tills han somnade 10 min innan vi landade.
Men han fortsatte sova fast jag satte honom i sjalen, och sedan i bilstolen oxå! Han vaknade när vi kom hem.

Ja och..ja precis ingenting.
Ska försöka hitta lite bilder då.

Påväg till Göteborg.
 Fast på perrongen i Boden, och man får hitta sätt att byta blöja. Detta funkade bra:


På tåget


Äntligen framme.
Skönt att få lufta, och så måste man röra sig så mycket som möjligt


Ellen måste testa så babysittern håller


Skrubba sig ren efter tåget (fotograf: Louise)


Är man gnällig på stan (Stenungsund) får man sitta här


Å så måste ju Ellen ha nånstans att si..ligga


Leker med Tilda


Och leker med moster Katja


Somna i sjalen går bra helt plötsligt (för vagnen tyckte han inte var bra) detta är ju mysigare


Här sov vi (Snälla Louise lånade ut sin säng/sitt rum)


Tränar nacke och rygg


Kul hade han där


Två av kusinerna och Noa


En dag kunde vi bada


Tjejerna och Noa

 
På väg hem (fota är underhållning nån minut förstår ni)


Och äntligen somnade han efter massa skrik


Och väl hemma är man stor nog att sitta i bumbon


Fanns massor med mer bilder, men jag oooorkar inte sätta fler.
Just ja, måste skriva en grej..
När man går på flyget står ju alltid nån (flygvärdinna tex) och säger hej till alla.
När jag gick på flyget till Kiruna står en gubbe och en..tant där och hälsar på alla.
Jag har Noa sovandes i sjalen, och gubben säger:
 "Ja, babaybjörn kan ju slänga sig i väggen".
Haha, lite oväntat att höra, helst från en karl. Men det är ju kul.

Alltid kul att se alla föräldrar som stirrar när man går med sjalen medans dom har sina bebisar och större barn i famnen.
Dom som har babybjörn fattar väl inte skillnaden så dom glor inte lika mycket.
Och tanter som ler när dom ser oss.

Nä, nu ger jag mig.



Postat av: Nina

Ja det var väl tur att du hade sjalen annars kanske du glömt han på flyget eller arlanda

2009-08-24 @ 09:03:50
Postat av: Sofie

Nä, vet du vad, Noa är nog sötast i världen.

2009-08-24 @ 09:14:34
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: eve

Haha! Rolig kommentar!

Fina bilder oxå

2009-08-24 @ 12:25:03
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: Katja

Äntligen lite informejsion.... Fina bilder! Konstigt, jag minns att jag fotade noa i ellens vagn, men var är dom bilderna??

2009-08-24 @ 17:25:38
Postat av: nina

jaja:P du kan ju istället hjälpa dina andra vänner med sina stavfel tycker jag :) haha

2009-08-25 @ 19:30:49



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0