bara allt..

Tänkte blogga om 2 tävlingar..men jag orkar inte.

Om dagis..jag börjar faktikst bli orolig att jag hört fel :P  Men..så borde det inte vara va?? Det finns ett dagis, och en avdelning på ett annat dagis som låter ganska lika..
Från början så har vi bara sökt på 2 dagis, men för nån/en vecka sen så ringde ju A och sa att vi söker i hela stan..
Men dom borde väl inte säga vilken avdelning..dom säger väl namnet på själva dagiset?
Usch jag måste ringa och kolla imorgon.
Antagligen så är det ju dagiset hon sagt..men jag får ont i magen när jag tänker på det :S
Det andra dagiset ligger ju som en bit bort..vid mamma..

Men nu antar vi att jag tror rätt..
Så är det 3 avdelningar, och alla är blandade åldrar, 1-6 år.
Vet ju ännu inte vilken avdelning det blir.

Nä nu orkar jag inte tänka på att jag kanske hörde/tänkte fel..

Minns inte när Noa vaknade på morgonen, men redan vid 11 började han verka trött.
Så jag var dum och förberedde mig på att han skulle sova.
Jag tänkte duscha, hänga upp tvätt och äta nåt när han sov.
Men han blev pigg..sen grinig..sen pigg..ja tills klockan blev 14 nångång..
Så grät han och somnade i min famn.
Och som jag misstänkte så skrek han ju även när han vaknade.
Vägrade sitta i famnen och jag fick absolut inte röra honom. Så han fick ligga på soffan och gråta, det brukar gå över fortast då.
Men han verkade inte ha tänkt sluta.. Så ringde mamma (okej jag sms:ade henne innan och frågade om hon ville vara med Noa ;)  och jag satte på högtalare och hon frågade om han ville komma dit.
Han blev tyst samma sekund. Men gömde sig och vågade inte säga nåt.
Skämmigt att gråta inför mommo kanske.
Kollade med Nina om hon ville med, för hennes mamma och våran mommo och moffa var också där.
Så vi prompade tillsammans till mamma.
Noa och Saga lekte rövare och vi andra pratade och åt och..ja ni vet.
Sen prompade vi hem också.
Hoff säger jag bara!
Lite uppförsbacke hela vägen..småtrötta ungar..och blåååst!
Fyfaan rent ut sagt vad jag är less på denna blåst!
Varför blåser det hela tiden? Och resten av tiden stormar det..
Nä usch vad less jag är.
Jag som verkligen inte gillar att promenera, hatar att promenera när det blåser.
Gör inte det om jag inte absolut måste.
Och att Noa verkligen inte heller gillar när det blåser gör det inte bättre.
När det blåser mycket så bara gallskriker han i vagnen. Jättekul.

Nä att nu har jag inget mer att säga.
BB, sen sängen.



Postat av: Såfi

Då är det ju inte Jökeln, de har inte blandade åldrar... Adde går t.ex på 5-årssidan.

2011-03-18 @ 07:49:52
Postat av: Eve

Ring och kolla vilket dagis det är så slipper du vara orolig!

2011-03-18 @ 09:03:35
Postat av: nina

nä min lilla saga lekte då inte rövare! hon satt ju på en stol och sjöng hela tiden.

2011-03-18 @ 09:24:43
URL: http://ninavonkork.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0