Mer avundsjuk än nånsin

Tror jag att jag är!
På alla som bor söderut och har sommarvärme redan nu.
Jag är alltid smått avundsjuk varje vår (och sommar för den delen), men det brukar inte vara så farligt.
Nu blir jag nästan ledsen över att vi bor här.
(fast sen jag slutade med min medicin så gråter jag fan när jag kollar på Jims värld)
Och så brukar jag alltid kunna se fram emot att iaf få 1-2veckors sommar i Göteborg eftersom jag nog åkt varje år sen länge tillbaka.
Nu kommer jag antagligen inte åka dit :(
Jag vill också kunna gå ut och slippa snön. Slippa ha mössa och aldrig veta vad tusan man ska ha på bebben.
Ska han ha vinteroverall eller shorts?
Våren här är särskilt tråkig eftersom jag aldrig åker skoter, gillar att pimpla och allt sånt.
Jag har hellre sommar på våren än vinter.

Tänk om man inte hade några vänner, eller hade bra kontakt med sin familj, åh vad lycklig jag skulle vara och flytta söderut!
Nä, jag har nog faktikst hellre vänner och familj än varmt.
Åren vi bodde i Luleå var dödstråkiga. Egentligen. Fast jag tror nästan jag var lika mycket i Kiruna som där eftersom jag nästan aldrig jobbade :P  Var ju helt jävla ensam där, kände inte en enda kotte.. Den enda jag pratade med var A, om man inte räknar med katten/katterna. Utan dom hade jag säkert blivit tokig.

Egentligen borde jag skita i vädret för vi kommer ju antagligen aldrig flytta. Det är såhär det är.
Jag försöker men ibland går det inte. Helst inte om det snöar här, och man läser att andra sitter opch solar.

Minns att jag var så jävla glad att jag var i Göteborg en dag i juni..eller juli för nåt år sen.
Jag var med Katja o co på dop, det var jättevarmt och soligt (säkert minst 25grader) och så fick jag ett mms från A i Kiruna.. Typ 2 dm SNÖ!

Nä nu ska jag sluta gnälla och kanske kanske göra nåt vettigt om jag hinner innan A och N kommer hem från Coop.



Postat av: Eve

Just nu skulle jag oxå vilja bo söderut..

2011-04-22 @ 18:22:10
Postat av: Katja

Men VI bor ju här, vi är ju både vänner och familj! Allt i ett liksom;) Flytt hit vettja.

2011-04-22 @ 21:40:56
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Elin F

ja läser en kompis blogg, hon som flytt ner till Karlstad och de har ju typ sommar redan =/

Åkte en sväng till Narvik idag och vi satt ute och myste på i värmen utan jackor och pojken satt och mös på liggunderlag. SÅÅÅÅ Skönt!

Längtar till sommaren! =D

2011-04-23 @ 22:18:57
URL: http://www.elinikiruna.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0