Systrar och vänner

Systrar är bra att ha.
Det är alltid så kul när Katja och barn kommer och hälsar på, eller när vi åker till dom.
Helst ska man ju vara alla tre systrar :)

Jag har funderat lite..
Jag gillar att vara med folk. Med vänner, eller bara på tex öppna förskolan eller nånstans där man pratar med folk.
Jag gillar att hälsa på hos folk..mest med såna som är..vad ska man säga självsäkra?.. som pratar mycket helt enkelt, såna som är lätta att umgås med.
Men då funderar jag.. Jag är ju inte sån.
Jag är oftast inte den som börjar prata om nåt eller knappt ens fortsätter en konversation.
Så många måste ju tycka att jag är tråkig..eller.. hellre umgås med andra som kan prata :/

Antingen så är det därför jag inte har så många kompisar, eller så många som hälsar på mig, eller så är det för att jag tror detta och andra tycker det verkar som om jag inte vill träffa dom..
Nån som ens förstår vad jag menar?

Tänker ofta att nån frågar mig om jag vill tex hänga med på saker att det bara är för att vara snäll, att dom egentligen kanske inte vill ha med mig.
Jag hoppas att det bara är jag som inbillar mig detta, men jag kommer säkert alltid göra det.
Men jag hänger oftast med ändå om nån frågar mig. För att jag vill, men ändå tänker jag på om dom verkligen vill vara med mig.

Men jag har blivit mycket bättre på att ta kontakt/prata med folk på senaste åren(året eller jag vet inte).
Förut väntade jag alltid på att nån annan skulle höra av sig.
Kan ju ha en bidragande effekt till att jag inte haft så många vänner.

Jag har helt enkelt inte vågat höra av mig för jag har tänkt att vill dom vara med mig så  frågar dom.. och dom har kanske i sin tur trott att jag inte vill vara med dom.

Komplicerat och säkert korkat.

Men jag har ju aldrig kunnat prata, vet inte hur man fortsätter en konversation.
Fast ni ska veta att jag försöker!
Jag vill inte vara den som bara sitter tyst och svarar på frågar!
Men ibland (okej ofta) blir det helt tomt i huvudet när jag pratar med nån, helst nya människor. Jag vet liksom inte vad som är okej eller inte att fråga/säga.

Ibland säger jag säkert saker som misstolkas, kanske låter jag nedlåtande, tror att jag vet bäst, eller så verkar jag bara helt dum i huvet..

Nä, ja jag vet inte. Det var inte detta jag tänkte skriva om ens.
Jag vet inte vad jag tänkte skriva om..
Nu ska jag snart gå och lägga mig och hoppas på att Noa inte vaknar vid fyra på natten igen.



Postat av: Ida

Jaaag tycker om att vara med dig! Och jag tycker inte alls du är konstig eller inte kan prata eller vad det nu är du försöker säga i inlägget!



2010-10-31 @ 20:35:33
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: Kicki

Peka!

Hade det inte varit för att jag bor i byn så hade jag velat umgås med dig :)

Du är rolig:) Och om du vill, kan jag hälsa på nångång när jag kommer till stan :)



Kram!<3

2010-11-01 @ 16:08:16
URL: http://kikzon.blogg.se/
Postat av: Maria

Men Peka klart vi tycker om att vara med dig! du är ju världens bästaste kusin och vän! Hade inte jag bott i Luleå så hade jag vart med dig varje dag typ så du blev less på mig!

2010-11-14 @ 21:44:33



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0