jag och idag

Jag sa ju också att jag blivit bättre. På att prata då.
Jag behöver umgås! Och jag vill det, så jag hoppas det finns dom som vill umgås med mig :)

Idag har vi varit på Folkets hus där dom hade nån försäljning.. bla massa bambu-kläder (kalsonger, underställ och sånt) jag köpte (läs mamma) ett par bambuleggings i strl XL (kollade på ett par i strl L och dom såg ju ganska små ut, men det var ju sånt stretchmaterial som strumpbyxor) och tänkte att dom måste ju passa, och tex långkalsongerna som fanns var gigantiska i storleken..
Men se på fan, jag har för feta lår!
Katja tog dom istället. Ja min 9 år äldre syster som är typ 2 meter lång är smalare än jag. Så är det. Jag är fet.
Borde tagit långkalsongerna istället *surar och ångrar mig*.

Och fet som jag är sitter jag och dricker cola från igår.
När ska jag få ork att ta tag i detta? Aldrig eller? Kommer jag bli så fet att jag inte ens kan gå på toaletten själv?
Säkert.
Nä, men jag ska provsmaka lite av Katjas soppor och se om man kanske kan dricka sånt ett tag. Iaf typ 2 av 3 måltider per dag. (har provat förut men jag blir inte så mätt och käkas massa annat ändå)..men då har jag inte varit såhääär stor.

Nån annan som provat nå bra måltidsersättningssoppor/shakes?

På tal om mat så gick vi hela gänget (Mamma Katja Andreas Jonne Eve jag Louise Tilda Elias Ellen Noa och Malte) på Thai och åt mat. Supergod mat som vanligt.
Lite stoj och skrik var det..

Just ja, loppis var vi på också. På Samegården. Maaassa folk! Vi kom innan dom öppnat precis som halva Kiruna :/ Lite svårt att kolla på saker, men jag fick iaf tag på en traktor, 2 tröjor och ett par byxor åt Noa.
Såg en dockvagn, men den hade så högt handtag så den fick nån annan köpa.

Imorgon blir det väl stan.
Ida skulle visst på leklandet så det hade ju vart kul om vi kunde gå dit när det är fler man känner där..men vi går nog nån annan dag. Noa behöver vantar.
Hoppas dom har fler vantar på Intersport än sist jag var där.

Nej, nu ska vi gå och lägga oss. Inte sova först om ni tror det.
Nä, vi måste spela lite angry birds först ;)



Postat av: Katja

Jag tror man måste hitta sin motivation. Jag har oxå käkat massa och inte brytt mig att kläderna blev försmå. Tills en dag då jag bara hittade motivationen. Hälsokontrollen, h&m kläderna som var för små, en kompis som gått ner massor, och då fann jag motivationen. Känner dock att här blir det lite si och så med maten, men jag hoppas jag kommer i gängorna igen hemma.

2010-11-01 @ 21:29:37
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag dricker Herbalifes shake:ar. :) Jag tycker dom är goda och mättande.

2010-11-02 @ 20:21:33
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag tror inte på måltidsersättning, man tröttnar alltid på smaken och längtar efter annat (läs: godis, kakor). Rosta kikärtor i ugnen, helt okej snacks när man vill ha ngt till kvällen. En del nötter är ju också bra fetter. Å skita i läsken och apelsinjuicen och dricka Ramlösa blåbär eller nåt istället :-) En liten förändring i taget

2010-11-04 @ 19:25:36



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0