Tävlar :)

"Jag tävlar om ett presentkort värt hela 500:- från Sigge & Juno.se!
Var med & tävla du också, tävlingen finns hos MansonDust.nu!"



Postat av: Elin F

Tack för kommentaren =)

alla råd är uppskattade (ialf från dig som vet lite mer om sånt än mig;) )
rikard jobbar ju för det mesta tidigt och far iväg vid fem på morgonen men man kan ju ändå dela på natten. Igår var droppen för mig och rikard får helt enkelt ta mer ansvar på kvällen. ivan lägger vi ju alltid vid sju och han sover oftast efter en kvart (den lille ängeln) så de dagar/nätter jag inte fått sova kommer jag lägga mig samtidigt som honom och rikard får ta Fanny på kvällen om inte hon också somnat. Då får jag ialf sova några timmar på kvällen om det blir en vaknatt. På helgerna jobbar ju oftast Rikard natt så då blir det per automatik jag som tar kidsen men kommer försöka vila på kvällarna/vardagarna
Nu har vi försökt få Fanny också att sova lite tidigare på kvällen så man kan lägga sig hela högen så hoppas på mer sömn på kvällarna istället. Ivan har ju varit ovanligt lugn på nätterna, nu verkar det som att Fanny kräver lite mer omsorg och jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart....
tack för att du delar med dig av dina erfarenheter, tror det är bra att man delar med sig så andra kan lära sig ett och annat. Många mammor bränner nog ut sig med alla måsten och krav som man egentligen inte behöver ta på sig själv.
Man behöver inte vara supermamma även om det verkar så, baka, städa, ta hand om kidsen och hemmet och mannen kommer hem till maten som står på bordet.
Ibland räcker det kanske med att klara av barnen och så får karln göra lite extra när han kommer hem istället.
Jag har tur att Rikard gillar att göra hushållssysslor för vissa dagar orkar man helt enkelt inte.

Idag är en bra dag, Fanny har sovit fyra timmar i ett svep inatt innan hon vaknade. Och dessutom tre timmar innan tolv på kvällen så fick nån timme där också. Jag känner mig nästan mänsklig idag ;)
En natt/dag i sänder.
Och tack än en gång för kommentaren ♥

2012-09-24 @ 07:01:44
URL: http://elinikiruna.blogspot.com
Postat av: Elin F

Publicerade inte din kommentar, tänkte att det är onödigt att lämna ut dig så mycket ;)
Men är tacksam för råden ialf ♥

2012-09-24 @ 07:03:14
URL: http://elinikiruna.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0