Var det intressant?

Eller vad? De förra inläggen?
Ca 50 unika besökare och nästan 80 sidvisningar :O
Har vanligtvis lite mer än 30 unika besökare och några fler sidvisningar.

Nåja livet rullar vidare vad man än har för barn :)

Noa är ju snart 3 år (TRE ÅR?! Helt galet!)
och det mest intensiva förvinner mer och mer.
På många sätt så tror jag att han är som dom flesta andra 2-3 åringar.
Lite stressad är jag nog fortfarande, mest för att jag måste ha koll, hjälpa och serva hela tiden.
Känns det som.
Helt vet jag ju inte hur andra barn är dygnet runt.
Men ja, som sagt så är det jag som är stressad..
Kanske att det sitter i från det att han var mindre.
Fast även nu så ska ju saker ske nu.
Men å andra sidan så vet jag inte så många 2-3 åringar som ens hör ordet vänta eller snart ;)

Men jag älskar honom över allt annat i världen!
Jag älskar honom så mycket att jag får ont i magen ibland.

Han är en sån härlig person.
Han är för det mesta aldrig blyg, och har aldrig varit.
Inte rädd för nästan nånting.
Han märker när någon är ledsen och vill gärna trösta på något sätt.
Han verkar vara en..vad ska man kalla det..känslokännare (?) precis som jag.
Som känner och ser stämningar och hur andra känner.
Det märkte jag när han var mindre också.
När han var riktigt liten var det mest att han påverkades av det.
(Det gör ju iofs de flesta bebisar)
Nu är det mer att han kommer nära mig o jag är ledsen (fast jag föröker att inte visa det)
eller går undan om han känner att jag är arg.

Han har blivit så klok också.
Om vi "bråkar" så säger han ibland att "nu går jag till mitt rum!" och så stänger han dörren,
kanske skriker lite, eller lägger sig i sängen.
Sen hör jag att han lugnar ner sig, och oftast, om jag låter honom vara, så kommer han ut
som om inget hade hänt.

Älskade älskade unge ♥
Han börjar bli så stor, och som många andra föräldrar så får jag lite ångest.
Snart är han en stor kille..
Hur kommer han bli då?

Läskigt samtidigt som det är så häftigt.
Den där kloka galna pojken är min.
Han kommer vara min även när han är gammal.
Alltid alltid kommer jag älska honom, oavsett vad.

Jag har alltid tyckt att barn över 3 är så himla stora!
Alltså inte småbebisar mer, dom kan prata, förstå..
Och jag blrjar inse att han faktikst är den där treåringen! Alldeles nu!
Han har ju hittills varit det där lilla barnet som behöver hjälp med allt och inte alltid blir förstådd.

Men nu är han snart stor :S
:D

Fler barn ska vi ha.
Nån dag.
Gärna snart, men det kommer nog dröja än ett tag.
Det får isf gärna bli en sån som sover ;)
Blir det inte det, ja men då är jag beredd.
Då vet jag mer, då kanske jag orkar.
Jag hoppas att jag kan vara lite mer avslappnad (fast jag vet inte hur man kan vara avslappnad med en "sån" unge ;) men iaf inte försöka leta fel, inte försöka lösa allt, utan acceptera.
Acceptera att så är det. Det här är min bebis. Jag lyssnar, accepterar och älskar dig för den du är.
Det är så kort tid, och den ska jag ta tillvara på så gott jag kan.

Jag och min snart 3-åring




Postat av: Miaa

Ja jag älskar tyget :)

Det finns en slags tejp man tejpar sömmar med till regnkläder men finns även sömlim.

2012-03-17 @ 10:48:07
URL: http://actioonradar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0