Är jag verkligen så hemsk?

kl.23.05

Nu har jag suttit här en kvart utan att skriva nånting.
Så fort mina fingrar närmar sig tangenterna så ångrar jag mig.
Eller ändrar det jag tänkte skriva.

Jag vet inte vad jag ska skriva heller.
För jag förstår det inte riktigt helt.

Jag var inte schysst.
Jag mådde inte bra.
Det gjorde mig till en elak, dum och irriterande människa.
Mer än vanligt kanske..
Det blev bra en stund. Tror jag iallafall.
Sen blev jag en såndär hemsk människa igen, eller det var nog bara att det kom upp till ytan igen.
Vilket betyder att jag nog alltid måste varit sån.

Jag känner oro inför att åka till en plats,
som jag aldrig någonsin trodde jag skulle känna en sån här oro inför, jag hade aldrig ens föreställt mig det.
Här. Här är det också oro.
Tankar kommer upp.
Elaka tankar. Inte av mig, men om mig.
Jag kan fantisera ihop mycket.

Jag vet inte vad jag kan göra åt det.
Om jag ens kan det.

Önskar jag kunde få bort den där klumpen i magen.
Det där trycket bakom ögonen.
Den där känslan av att bli ignorerad.
Den där känslan av att behöva gömma sig.

Det är jobbigt när det är så nära.
När jag helst vill vara så långt bort som möjligt.
Önskar jag kunde ignorera, men det går inte.
Det är för nära, och jag vet att det alltid kommer vara nära,
hur långt bort jag än är så är det ändå nära.

Önskar jag visste vad jag kunde göra.
Önskar jag kunde trolla bort det.

Men kanske är jag bara en hemsk människa?
Är jag verkligen så hemsk?

kl.23.53




Postat av: Eve

Klart att du inte är en hemsk människa!

Du är fina, underbara, roliga Peka!

2012-06-11 @ 07:42:12
Postat av: Katja

Jag har ingen aning om vad det handlar om?? Men en hemsk människa har jag då aldrig sett i dig? Osäker kanske, men inte hemsk?

2012-06-11 @ 17:25:20
Postat av: Kicki

Peka, du är inte en hemsk människa! Du är ju PEKA! Världens bästa Peka :) hehe



<3

2012-06-13 @ 06:56:04
URL: http://kickisnya.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0