seksaker! (leksaker..)

Det var ju marknad i helg.
Jag gillar marknader, även fast det är samma saker varje gång.
I år blev det munkar (som vanligt, men jag åt bara en)
och mössor från Busmonster
Jag fick en helrosa (likadan som jag tappade förra vintern)
Mössa Enfärgad



och Noa fick en gul med apor på
Mössa klätterapa

A han fick ingen stackarn..
Han kanske också vill ha en med apor på? Jag vet inte, jag har inte frågat.

På lördag åkte vi med mamma till marknaden. Eller vi gick en sväng på stan först, A ville köpa nåt på leksaksaffären till Noa.
Vi höll Noa vaken tills vi var på stan, och tänkte att han skulle somna i vagnen sen.
Hahaha..det skulle vi inte gjort. Halva marknadsstunden bestod av gnäll och gråt och skrik från bebben..
Han somnade på vägen hem i bilen sen..
Hursomhelst så köpte vi detta till Noa:


Tågbana med Mussetillbehör :)
Väldigt uppskattat av Noa, och även av kusinerna.
Den var alltså på rea. Annars hade det blivit nånting annat..

Grejen där bakom är ett garage som Noas fammo och faffa köpte åt honom i Luleå.
(Det finns en likadan hemms hos dom ;)



Jag (Noa menar jag såklart) har alltid velat ha nåt sånt här garage (parkeringshus) men alla har varit så svinans dyra så det har inte blivit nån.
Men så såg vi denna, VikingToys på Maxi i Luleå för 200 spänn!
Då var Noa tvungen att ha en.
Man får bygga ihop den lite, och då blev den lite väl otymplig att ta med på tåget hem, så dom köpte en ny så fick en vara kvar där.

Bilar är ju typ det enda Noa leker med nuförtiden.
Han åker på sin Nalle puh bil, han kör med sin enorma lastbil, han leker på garaget med sina småbilar, han vill nästan alltid titta på sina Bilar-filmer (dom är iofs nya så det kan vara därför..)..
Bilar is the shit vettni!

Eller ja, nu leks det ju ibland med Musse och tingest-tåget också.

På dagis undrade dom vad Noa leker med hemma..eftersom han mest kör runt på dockvagnar och dyl där ;)
Men nu vet dom att det är mest det han gör hemma också..


Imorgon blir det att vara hos mamma heeela långa dan!
För ikväll kommer Katja och co dit :)
Inte av en rolig anledning..men det ska ju förstås bli roligt att se dom ändå :)
Fredag åker vi till moffa, och på lördag ska vi säga vårt sista hejdå till våran finaste mommo :(
Tror jag kommer grina ihjäl mig.
Usch vad jobbigt det ska bli..  

Livet då.. Jag ska hämta tvätten från tvättstugan nu.




Postat av: Miaa

ÅÅÅh, Kiruna marknaden saknar jag verkligen. Det jag var på senast här hade bara sånna där "turk" tält kallar jag det för (finns bara turk rillverkat i dom) och alla säljer samma.

2011-09-08 @ 09:09:46
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: Mrs Bernhardsson

Hallå: Denna : http://mrsbernhardsson.blogg.se/2011/august/dagens-alva-1.html

2011-09-08 @ 09:40:00
URL: http://mrsbernhardsson.blogg.se/
Postat av: Vickan - AlltiRosa

Välkommen till den rosa sidan www.alltirosa.se

Vi har samlat över 6000 produkter, allt i färgen rosa

2011-09-08 @ 19:47:27
URL: http://blogg.alltirosa.se
Postat av: Miaa

Hehe neej, Nova fick den av emma som köpte den i turkiet men den hade trosor på sig men Nova skulle såklart ta av dom och då såg jag den :) hehe

2011-09-08 @ 22:30:25
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: Frida

Jo det gjorde jag också när vi bodde i Kiruna men eftersom vi inte känner någon här så trodde jag inte att det skulle behövas.

2011-09-11 @ 21:49:01
URL: http://minx.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0