Förändring?

Hmm..
Känns som att vi borde förändra nånting med denna läggdagsen..(kan man skriva sånt där konstigt ord?)
Hursomhelst så har det gått seegt att lägga Noa senaste tiden.
Han är trött tidigare på kvällen men sen vid 20 så blir han pigg som en mört!
Och ja vi har funderat på den där vilan på dagen..
Men det är liksom omöjligt att hålla honom vaken hela dagen. För att inte säga omöjligt. Han däckar förr eller senare.
Han är alldeles för sprattlig och sprallig när det är dags för pyjamas och tandborstning.
Fast om det beror på att han inte är trött nog eller för att.. Ja jag vet inte bara för att han inte vill göra som vi säger.. Det vet jag inte heller.
Kanske får säga åt dagis att inte låta honom sova så länge på dagis iaf. Han brukar sova närmare en timme.
Fast jag själv tycker att det känns hemskt att väcka ett litet barn som går på dagis med allt vad det innebär. Att han egentligen kan reglera sånt själv, hur mycket han behöver sova.
Men oftast när vi haft sånahär problem så har det hjälpt att antingen minska antalet vilor (men nu går ju inte det förstås eftersom han bara sover en gång) eller byta kvällsrutiner.
Noa är en sån som måste byta rutiner lite då och då.
Tex så brukar vi byta från kallt i rummet+varmt täcke och varmt i rummet och inget täcke. På natten då alltså.

Ja jag ville väl bara skriva av mig lite. Och har ni nåt tips förutom att ta bort vilan på dagen så äre bara å skriva ;)







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0