Sittdynefunderingar

Ska sy en sittdyna till vagnen.
Men jag vet ännu inte hur jag ska göra.
Mönster har jag ska sy enligt den här.

De tyger jag har är denna: 

Tunn teddy.
Detta från ikea:
http://www.ikea.com/se/sv/images/products/annamoa-metervara-gron__0099581_PE241732_S4.JPG

Och sen har jag ett tyg med vit bakgrund och lite olika mönster och blommor i olika färger (grönt rött rosa..)

Och så tänkte jag kanske använda en av fleecefiltarna vi har.
Vet inte om ni minns när mamma skulle sy åkpåse åt oss..den filten vi inte tig. Den rosarandiga. Rosa, gult, grönt, svart orange..

Och sen har jag tunn skumgummi till dynan.

Men hur ska jag göra..
Ska jag göra en eller två?
Skumgummit räcker till två. Så kanske göra en sommar-och en vinterdyna?
Alltså ena med luddtyget plus fleece (eller blir det för tjockt?) och den andra med två tunna.
Det där IKEA-tyget har jag mycket av så jag tänkte ju ev göra dyna plus sätta på Noas rullgardin eller om det räcker sätta det tyget dom draperi (fast det kanske är bättre med ett tunnare tyg?)

Hänger ni med eller?

Jag borde bara haft två tyger..inte för att jag har beslutsångest eller så B)

Ja vad säger ni?






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0