Blev byn

Det blev lite (mycket) oväntat byn i helg för mig och Noa.
Robin, Cecilia och barnen var ju där, och mamma skulle dit, så jag tänkte att vi kanske kan offra våra kroppar med massa myggbett så man både får komma från lägenheten och träffa dom samtidigt.

Systemkameran glömde jag naturligtvis.
Men jag hade ju "bara" en dag på mig att tänka på vad jag skulle packa och då blir det lite så..

Trots myggen, som det inte var så många som jag trodde, så var det trevligt.
Vi kom ganska sent på fredag så då hanns det inte med så mycket.
Lördag var det finfint väder så vi åkte och badade i Kätkijärvi.
Med bra väder menar jag att det blåste. Ja okej det var varmt och soligt också. Men blåsten var viktig.
Jag badade inte. Men kaanske jag hade gjort det om jag haft baddräkt.
Men barnen dom badade och sket i att det var kallt.
Livan och Noan :) Och Elias förstås :)
Lillbebben Love fick inte bada, konstigt han är ju faktikst 8 veckor ;) Han sov hela tiden han istället.

Sen var det grill och..springa efter barn som stod på schemat.
Mysa med liten bebbe har jag också fått göra ♥
Hoppas dom kommer hit snart och är några dar så man får lite mer bebisgos.

Första natten gick bra, även om vi alla somnade ganska sent.

Andra natten..var lite mer svettig. Det var varmt och kvavt.
Noa vaknade till nångång på natten men somnade om efter lite pannklappning.
Sen ville han upp vid fem, men var trött. Kokhet och svettig var han.
Men vi klämde ihop oss i min säng, då gick det bra att sova.
Svettigt och trångt men mysigt.
(ycket mysigt nu känner jag..)
Nåja vi överlevde natten iaf.

Sen var det mer svett och svett.
Vindstilla och varmt på morgonen, men ändå inte fasligt mycket mygg.
Sen kom lite sol när vi var hos Gerda.
Och ännu lite senare kom det åska och regn.
Sen äntligen kom det lite svalare vindar.

Noa tyckte jag var extra varm hela dagen, men det var ju varmt och han springer ju runt hela tiden..
Nå, han vilade hos Gerda för han var vääldigt trött.
Men sov ändå lite mer än halva vägen hem. Konstigt för att vara han.

Väl hemma så gick vi ut på gården en stund, sen ville Noa åka vagn. Cykelvagnen förstås, så vi tog oss en promenad till nån gård på Tallplan.  Om man inte skulle sett gardiner i fönstrena så skulle man tro att det var obebott där. Sunkigt och tomt..
Nånå, han knallade hela vägen hem utan att försöka rymma en enda gång :D

Nu på kvällen känner jag att han ju fortfarande är alldeles varm. På panna, under armarna och på ryggen, precis som när han har feber. Så jag antar att han har feber.
Han fick lite alvedon innan han la sig.
Undras vad febern kan bero på då..
Typ nån slags förkylning?
Kan nåt elakt djur ha bitit honom i byn?
Är det tänder?

Ja, får se hur han mår imorgon, men mest troligt blir det väl inget dagis imorgon.
Jag börjar ju inte jobba förrän tis kväll så jag är ju hemma iallafall.

Nu blir det katastroffilm.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0