Plugga?

Ja jag börjar ha allvarliga funderingar på att börja plugga.
Måste väl först plugga upp lite betyg som jag saknar.
Men hur är det nu med gymnasiebetygen..försvinner dom efter ett visst antal år?
Tycker jag hört det men jag vet inte hur det är.

Men liksom..hur gör man? :S
Ringer man nånstans först, skickar man in nåt eller vad?
Jag har absolut noll koll.
Om jag "anmäler" mig nu..när får jag börja?

Help me please!
Säg vad jag ska göra eller länka nånstans där jag kan kolla.



Postat av: Eve

Jag har ju oxå funderat på att plugga (vad vet jag inte) och hittade sidan plugga.se.

Har inte hunnit (orkat) glo där än så vet inte om den är bra ens. Men kolla där

2011-02-16 @ 23:10:05
Postat av: nina

Ring komvux, gå in på hemsidan (GOOGLA VETTJA) eller folkhögskolan om du behöver läsa många betyg, då räe ju som skola, kanske passar bättre. finns ju distans kurser men det är säkert roligare att vara på plats, och så kanman inte dra ut på det om man nu är en sån som gör det. ring syon nu så får du komma och prata!

2011-02-17 @ 09:30:49
URL: http://ninavonkork.blogg.se/
Postat av: Mrs Bernhardsson

Tack min man har sågat till den :) Jag målar och pysslar :)

2011-02-17 @ 11:18:55
URL: http://mrsbernhardsson.blogg.se/
Postat av: Mrs Bernhardsson

- 29.. vart i sverige bor du egentligen. va hade ca - 8 när vi va ute

2011-02-17 @ 13:03:18
URL: http://mrsbernhardsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Förr var det så att man kunde plugga upp dåliga betyg på komvux, nu får man inte plugga samma kurs igen om man tidigare fått godkänt. (tror jag) men du kan ju plugga in ämnen som du tidigare inte läst.

Högskoleproven håller bara ett visst antal år.



2011-02-17 @ 22:40:47
URL: http://elinikiruna.blogspot.com
Postat av: elin t

Ring Linda på 70832 imorgon så hinner du komma igång. Du måste inte veta vilket ämne du ska läsa IDAG, det löser ni efter samtal. Kärnämnena finns ofta på flex så om du skriver in dig på ett ämne får du säkert börja redan samma vecka, många ämnen går på både dag- och kvällstid. Känner du dig osäker, välj ett ämne i taget och prova läs. Det är grymt skönt att komma igång. Gymnasiebetygen går ut efter 8 år, fick du ett betyg i ett ämne för 9 år sedan kan det alltså inte räknas mer om du inte söker dispens hos rektorn, men det är inte alltid säkert att man får igenom det. Högskoleprovet gäller i fem år.

2011-02-20 @ 10:33:20



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0