Lilla bebben :(

Noa brände ju två fingrar på en platta för en vecka sen (eller nåt sånt).
Det blev blåsor, som blev sår, och som nu höll på att läka ihop.
Men. Varför finns det men!?
Imorse så tyckte jag han verkade ha mer ont i fingret..och då har det blivit nån liten ytlig infektion med massa var i fingret, det var helt svullet. Ajaj, det såg inte skönt ut.

Blev ju så nojig.
Ringde VC vid 10, men dom skulle ringa upp först 14.15, så jag ringde BVC, men dom sa ju inte så mycket mer än att vi skulle vänta på att vc ringer upp.
Men jag ringde akuten bara för att kolla om det är nåt som behöver göras eg, eftersom vi antagligen inte skulle hinna få nån tid på VC (tiderna brukar ta slut om man ringer efter 9 typ), men dom sa inte heller mycket, nåt akut var det ju inte iaf så det var bara att vänta på vc.
Fick en tid till distriktssköterskan.
Kom dit 20 min för sent..
Men Noa somnade efter 14, dom ringde 14.40 och sa att vi kan komma 15..öööh liite svårt när ungen precis somnat samt att vi måste promenera dit.
Fick en tid 15.30 ist.
Jag väckte Noa 15 och så kom vi ju iväg lite väl sent kanske.
Och jävlar vad jobbigt det är att skynda sig till sjukhuset! Jag höll ju nästan på att dööööö!

Nånå det skulle ju kanske inte bli en novell av det hela..men jag har lite svårt att skriva kortfattat ;)

Två tanter (förlåt en dam och en tjej?) tittade och sa att han ska få bada fingrarna i varmt tvålvatten så länge det går (så det blir mjukt)och sen skulle vi försöka trycka lite för att försöka få ut varet, och sen sätta plåster på (vi fick nåt skinnaktigt plåster).

Badandet av fingrarna var ju inte direkt nån konst ;)
Men att trycka (A gjorde det) var inte kul.
Och plåstret var ju djävulens påfund tyckte Noa!
Fick iaf honom att inte ta bort den, men med plåstret på vägrade ha ens använda den handen till nånting :P
Åt mat med vänster hand. hahaa. 
Men han blev nog knäpp av plåstret, han bad om meer mat!! :O
Andra gången i hans liv tror jag :D
Men han hade inte ätit mycket under dagen så.. eller så är det min mat som är så hiiimla god!
Köttfärssås och spagetti är grejer det!

Han var utan plåster ett tag (det blev blött) och satt å gnällde och grät omvartannat medans han gned fingret mot allt han kom åt :(
Satte på plåster och efter det så var handen upp i vädret hela tiden. Förutom när jag tryckte ner armen under täcket när han satt i min famn.
Tom när jag (efter många om och men) la honom sovandes i sängen satte han upp handen.. haha knäppunge.

Nå men alltså.. ja det var väl himla intressant att läsa en hel novell om detta va?
Tänkte att inte har jag en bild ens..men det har jag!!
Här får ni se på stackars fingret, men det ser lite värre ut i verkligheten..



Ojdå ojdå..lite väl stor bild kanske :P
Kopierade från fejjan..



Postat av: Eve

Stackars lilla Noa! Hoppas det blir bra snart så han slipper ha ont

2011-02-09 @ 22:57:00



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0