Laktosintolerant? Prova Prolaktas!

När jag var i tånåren så började jag bli lite känslig mot laktos.
Precis som flera i min släkt.
Inte mer än att jag blev lite gasig i magen.
Men en dag när jag var kring 20år så fick jag sån magkramp efter att ha ätit egengjord pizza.
Det gjorde så ont att jag nästan grät medans jag satt på toaletten!
Åt ju mest laktosfritt, men inte tex ost.
Dagen efter gjorde jag en nästan laktosfri paj, endast lite ost som inte var laktosfritt.
Som många andra har jag hört och läst att ost lagrad mer än några månader ska vara laktosfri.
Så är det alltså inte.
Jag fick samma magont som dagen innan.
Sen dess blev det strikt laktosfritt!

Men så upptäckte jag "vanliga" laktostabletter.
Lactrase funkade bäst på mig.
Då kunde jag äta laktos högst en gång per dag.
Då tog jag 1-3 tabletter beroende på vad jag skulle äta.
Blev lite gasig ibland men ingen magknip.
Sen blev det så att jag nästan alltid åt någonting med laktos varje dag.

Då fick jag tips på www.sjalbarn.se om Prolaktas!
Beställde ett provpaket. Det funkade!
Tog 1 tablett om dagen i en vecka efter dom 2 första dagarna med 2 tabletter.
Åt i princip inget med laktos i. Jag blev inte ens gasig i magen!
Sedan blev det lite sämre.
Men då provade jag 2 tabletter (det står på sidan att vissa kan behöva 2 tabl dagligen ist för 1) om dagen-
Och sen dess har jag ätit som om jag inte ens var laktosintolerant :)

Helt fantasiskt magiska piller ;)
Ibland brukar jag ta 1 tablett, för att spara lite pengar. Men kan inte ta bara 1 tabl mer än 2 dagar i rad, då börjar magen säga ifrån.
Många frågar om jag verkligen sparar pengar på det.
Det gör jag antagligen inte eftersom jag behöver 2 tabl dagligen.
Men vet ni vad?
Det skiter jag fullkomligt i!
Det är så befriande att inte behöva tänka på att äta laktosfritt att det får kosta vad det vill! (okej nästan)

Så ni som äter helt laktosfritt borde prova dessa magiska prolaktas!



De finns på apoteket för 158kr.
Finns även tuggisar för barn :)
Eller så kan man beställa tex här
Det blir billigare ju fler man beställer.

Måste väl skriva att det inte fungerar för precis alla. Som allt annat.
Men för 40kr så tycker jag det är värt att beställa ett provpaket som räcker i 2 veckor.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0