Kvävas till döds..

Är inte fiskarnas död den värsta?
Dom kanske får leva ett bra liv, men när dom fångas upp så kvävs dom ju till döds!?
Inte är det nån som tänker på stackars fiskarna heller.
Började bara tänka på det när jag läste lite om vegetarianer som äter fisk.
Konstigt..

Jag är uppe sent förresten.
A spelar WoW så då sitter jag väl här. Men nu kanske jag ska börja dra mig mot sängen.
Det tar ju ändå flera år när jag väl börjat alla sängsrutiner.
Kissa, ta ut linser, ta nässpray, ta medicin, tandtråda, borsta tänder, smörja, ta nässpray, klä av mig..
Jobbigt det här ju. Önskar jag bara behövde borsta tänder sen sova.

Idag ville Eve gå på leklandet. Ja med mig och barnen då förstås, men först vid 13.30 och så länge orkade jag inte vara hemma med gnällspiken så jag drog på stan. Mötte Ida, gick på leksaksaffären och sen till öf.
Men Ida övergav mig för att äta lunch.
Jag och Noa stannade kvar tills jag tyckte Noa blev för trött (uppspeedad). Så han fick sova i vagnen påväg och utanför Eve.
Sen drog jag och Noa på Coop och mötte Noas far.
Sen hem laga mat. Och vilken mat det blev!
Kände mig helt oinspirerad..men vi hade fläskytterfilé som behövde bli uppäten så det blev fetaostfylld, baconinlindad fläskfilé, sås med fetaost i, grönsaker och tagliatelle till mig och bebben.
Det blev fantastiskt gott!
Gick inte efter nåt recept, jag bara gjorde :) Ibland kan jag faktikst.
Helst när jag får sitta å tänka själv. A och N var ute på gården.

Sen drog jag till Ida en sväng och..ja..var barnlös :D
Så kul att få gå nånstans utan barn ibland :) och framförallt att kunna prata med nån utan att man har en bebbe att kolla till och leka med hela tiden.
Jag kommer nog fler gånger Ida ;)
Fast nu kanske hon tror att jag alltid har med mig bullar.. Var ju där igår också. Hade med mig bullar båda dagarna :P
Har massa bullar i frysen från när A:s mamma var här, som inte blev uppätna för att vi började med lchf strax efter dom var här.
Dock var dom lite torra :/
Kanske borde baka nåt själv som man kan ha i frysen?!
Inte bulla dock, det är för jobbigt ;) Inget med deg som måste jäsa och ha sig.
Nåt enkelt kanske man kan komma på.

Och som ni märker går det inte så bra med mitt lchf:ande.. känner mig less på mat och mat är det enda jag tänker på när jag vet att det är vissa saker jag inte får äta.
Så är det alltid när jag ska försöka äta lite annorlunda (nyttigare) än vanligt.
Nä, jag får iaf försöka sluta äta godis och sånt så ofta istället. Just nu.
Skulle "behöva" äta/dricka typ måltidsersättning (shake) men då blir jag också så besatt av mat att jag alltid känner mig hungrig (sugen?)
Det är samma när jag äter mat jag inte riktigt gillar, jag känner mig inte mätt trots att jag äter lika mycket som vanligt.
Jag har nog nn sortsätstörning. (synd att det inte är en som man blir smal av ;)

Sova ja.



Postat av: Anonym

Det finns ju tydligen nya "vegetarianer" som äter kyckling också...

2010-09-18 @ 15:20:43



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0