Jag vill också föda barn!

Ibland (okej ofta) vill jag bara skaffa fler barn, typ på en gång!
Jag längtar efter att ha en stor mage med en sparkande bebis i :) (dock inte smärtorna med graviditeten)
Jag vill föda igen! Är så nyfiken på hur det skulle vara.
Vill ha en ny liten liten bebis att sniffa på och gosa med..och amma, det är så mysigt att jag ofta önskar att Noa hade ammat längre.
Vill ha ett syskon till Noa i nästan samma ålder.

Men.. det finns ju alltid ett men.
Vi skulle knappt ha råd (visst klarar man sig, det gör man alltid, men jag vill gärna mer än klara mig, tycker det är lite med pengar nu redan)
Och skulle jag orka?
Det är nog det läskigaste..tänk om man planerar ett till barn, och så orkar man inte :(
Man kan ju aldrig veta det i förväg fast man väntar flera år, men ändå.
Det är nog med jobb nu. Noa sover ju inte ens alltid hela natten, och jag blir knäckt dagen efter att jag måste sova halva dagen.

Nä, jag vill ha ett jobb.
Tänk vad underbart att ha ett fast jobb. Ett jobb jag gillar.
Veta att man kan komma tillbaka till nånting efter mammaledigheten ist för som nu inte veta vad som kommer hända..

Helst skulle jag vilja vara hemma. Hemma med mina barn, kanske hela livet? Några år? Jag vet inte. Just nu skulle jag hellre vilja ha fler barn och få stanna hemma med dom, men ha lite mer pengar än vad jag skulle få.

Kanske borde man bli en hollywoodfru? Och gifta sig med nån rik snygg snubbe och få massa ungar, vara hemma med dom (samtidigt som man har en nanny då förstås ;)  )

Nä, jag ska sluta drömma och försöka göra nåt med mitt liv, som samhället tvingar mig att göra.
Har ångest över att jobba. Faktikst. Jag har alltid haft.
Fast jag haft roliga och "lätta" jobb. Alltid ångest. Ångest ångest ångest.
Liksom: Vad kan jag ha för sjukdom idag, jag mår lite illa, har jag kanske magsjuka? Om jag ramlar ner för trappan och bryter benet, måste jag jobba då?..
Känns hemskt. Man ska ju vilja jobba och tjäna pengar.
Men jag är hellre lite fattig än att jobba och vara rik. Eller typ få välja när jag ska jobba, en vecka i månaden eller nåt..
Okej, sluta drömma var det.
Då kanske jag ska sluta skriva istället.

Det jag ville ha sagt var att det är så otroligt häftigt att föda barn att jag längtar tills jag får göra det nästa gång.
Punkt nudå.



Postat av: nina

ha ha, du är ju störd.

och nä jag tror iiinte du skulle vilja vara hemma med dina barn resten av livet, du skulle nog tillslut också få dåndimpen

2010-09-15 @ 22:01:49
Postat av: Peka

Men Nina, dom kommer ju börja skolan så småningom ;)

Och kanske gå på dagis några timmar i veckan. hehe

2010-09-15 @ 22:28:14
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hehe du är rolig du Peka :)



Och tack för kommentaren, då är jag och Toffe alltså

inte ensamma om att INTE vara förlovade, tycker det är lite

onödigt, men visst är det gulligt för dom som är det :)

Och katten där...ja kan ju vara att man flyttat på nåt kanske, könsmogen vet jag inte?

Blir dom det vid bara 12 veckor??

Nånå,det löser nog sig ;)



Tack som förresten kommenterar i min blogg :)



Jag hör av mig på fredag, angående fåtöljen :P



Ha det bra så länge!

Kramis!

2010-09-15 @ 22:34:26
URL: http://kikzon.blogg.se/
Postat av: nina

ok, men skaffa inte fler barn för att du inte vill jobba iaf....

2010-09-15 @ 22:49:12
Postat av: Peka

Men herregud, inte skaffar jag barn för att slippa jobba :P

Skaffar vi fler så är det för att vi vill ha fler eller för att det "råkar" bli ett ;)

2010-09-15 @ 22:54:15
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Eve

När jag jobbade på ställen jag inte gillade så ville jag hoppa framför en bil på väg till jobbet, då slipper man jobba iaf.. men tur (?) att jag aldrig gjorde det iaf

2010-09-16 @ 06:59:01
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: nina

nå inte vet man med dina konstiga nlägg :P

2010-09-16 @ 09:44:58
Postat av: Katja

Hoja, jag vill oxå föda barn, få en bebis! Men inte HA en bebis, eller vara gravid.... blä.... DEn känslan kommer nog aldrig gå över. Jag har iaf. kommit så långt att jag vet att jag inte vill ha fler barn, egentligen....

2010-09-16 @ 17:07:24
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0