IKEA!

Jag vill till ikea NU!
Eller okej, innan jul iallafall? Mamma..när ska vi åka??
Håller på å kollar lite Ikea men jag blir så förvirrad..det är för mycket grejer för mig för att jag ska kunna hitta nåt :S
Nån bokstav måste jag ju ha därinne i skallen. haha

Idag har vi varit hos Eve och Jonne typ hela dagen.
Trevligt som vanligt trots att jag hade ont i foten, men mest ena låret (har gått så konstigt pga onda foten att jag fått fruktansvärd träningsvärk i låret!) och var skittrött mest hela tiden.
Men tacos orkade jag äta iallafall. Gott som tusan! Det var längesen jag åt tacos ju.

Noa har också varit väldigt trött idag. Ändå tog det ett tag innan han somnade..Konstiga bebben.

Vi fick ju förresten världens fetaste tv av mamma. Alltså var våran gamla tv verkligen sådär fet!?
Ser helt sjukt ut!
Nå den bökade vi in i sovrummet iaf..Jag gjorde förberedelserna och Dalle lyfte in tv:n. Jag skulle väl inte ens få upp den en centimeter.
Så nu står det en byrå i hallen. Blev inte vansinnigt trångt iaf, så den får stå där tills vidare.
Men jag vill ha ner 2 garderober från vinden, men vettetusan om dom får plats nu när tv:n är där. Jäkla fettotv!
Nå en kan man iaf få in. Vi får se.
Helst vill jag ha två, så kan man få in lite diverse andra saker än mina kläder, det ligger ju lassvis med grejer på sovrumsgolvet!
Och vad är alla saker egentligen!?
Det hamnar kläder, åkpåsar, korgar som inte används..ööh, lite allt möjligt. Å leksaker ligger det där nu också.
Noa tyckte dom passade där.
Jag vill ju ha ett fint sovrum. Inte ett förråd som vi sover i.
Måste köpa en lampa till sovrummet. En fin lampa, och kanske nån möbel att ha tv:n på, med förvaring så kanske jag inte behöver ta en till garderob.

Nä men herregud vad jag babblar.
Jag vill till IKEA och funderar på att köpa bla:
Sängstomme/ram..vad man nu säger
Lampor till sovrum, Noas rum och hall (ev till köket eftersom det inte är våran lampa)
Hittade en skitbillig tvättställsunderskåp som man kanske måste köpa (om den passar såklart)
Förvaring/tv-bänk till sovrummet. Såg en expedithylla som dom tom hade sänkt priset på som kanske funkar

Öööh mer då? Lite grejer till Noa blir det nog. Tex låtsasmat i tyg. Dom var så söta.
Måste försöka hitta nån fin plastservis också. Alla fina är ju i porslin och jag vet inte om dom funkar så bra ihop med en galen 1,5åring..

Äsch, jag ska göra annat.



Postat av: Katja

Undras vart jag såg en så söt servis, röd med vita prickar (fast kanske bara jag som är galen i prickar...) Den var inte i porslin, utan typ plåt eller nåt.

2010-10-18 @ 10:46:03
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0