En annan människa?

Har läst lite på www.familjeliv.se
Och sen börjar jag tänka.

Många pratar om att man måste få "vara sig själv" ibland efter att man blivit mamma.
Men jag är inte samma människa som innan jag fick barn.
Samma sak som att jag inte är samma människa som när jag gick gymnasiet.
Man förändras.
Jag är Peka och jag är mamma. Men jag är väl massa andra saker också. Inte bara två.
Visst vill jag göra saker för mig själv. Men jag är fortfarande mamma.
Vad jag än gör så är jag mamma. Vad som än händer är jag en mamma.
Jag är Peka också, på samma gång. Det går faktikst.

Många säger att man förlorar sig själv och bara är mamma för att man tex kanske inte väljer att jobba förrän barnet börjar skolan, eller för att man inte vill lämna bort barnet förrän det är si och så gammalt.

Man är sig själv när man blir mamma.
Men man är mamma också.
Jag blir aldrig densamma som innan.
Jag är förändrad för alltid. Och jag kommer fortsätta förändras.

Jag är migsjälv.

Jag ville inte komma nånstans med detta.



Postat av: Ida

Jag är också mig själv.

Pappor är väl inte bara pappor efter att dom fått barn heller.

2010-11-25 @ 08:12:30
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: nina

ja det är som att ordet mamma är nåt dåligt. det är ju typ det bästa ordet som finns :-) och man väljer ju oftast själv om man vill bli mamma och vad det innebär, får man sitt barn så är man ju mamma resten av livet.

2010-11-25 @ 11:48:41
Postat av: Mrs Bernhardsson

Klart man ändras hela tiden och de är viktigt som person/mamma att tänka på. Men fortfarande vill man ha egen tid. men samtidigt måste man komma ihåg att de går men inte lika mycket som innan man fick barn.

2010-11-30 @ 17:38:36
URL: http://mrsbernhardsson.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0