Håhåjaja

Nu har jag förhoppningsvis diskat min sista monsterdisk på vääldigt länge!
Imorgon är det flytt!
Känns som att det bara är lite kvar, men det brukar vara mer än man tror.
Men när mamma hämtar Noa så är det full fart. Allt ska bara ner ner!
Måste rengöra ugnen.. det var det jag tänkte göra nu. Först googla hur man rengör den..vi har faktikst aldrig gjort det här :P Torkat nångång ibland, men inte mer än det.
Men efter ungen blivit 100grader skulle den svalna innan man torkar och det orkar jag inte med nu.

Och vem ska koppla in tvättmaskinen i nya lägenheten?!
Undra om nån vi känner kan..eller kan man be KBAB? Det borde man kunna göra va? Så dom vet att allt blir rätt (enligt dom iaf)..
Får se om man kommer ihåg att ringa imorgon och fråga.

Var på stan idag med Eve.
Så somnade Noa och vi tänkte fika på Oscar (hade presentkort där ;) ) och ha Noa utanför men nån j*vla hundägare hade satt sin hund precis utanför, och den skällde och skällde och skällde! Konstant!
Så jag tog in honom så satt vi längst in, och efter halva mackan så börjar dom självklart borra precis bredvid *stor jävla suck* så jag fick springa ut med vagnen och mackan. Skällande hunden var fortfarande kvar! och skällde förstås.. sprang till en bänk utanför Galaxen och åt upp min macka.
Noa hade bara sovit en liten stund och behövde sova betydligt längre så jag ville verkligen inte att han skulle vakna.
Satt sen ovanför Palladium på en bänk medans Noa fortsatte sova. Så slog stadshusets klocka 3..Noa höll på att vakna, men såklart ska den börja spela melodi..haha såklart, efter det var han klarvaken :P
En timme fick han sova iaf.
Men han sov sig igenom när kyrkklockan ringde, men den hördes ju inte såå himla högt.

Sen gick vi hem och jag tänkte packa lite men jag var så trött så trött, halvdäckade på soffan.
Hade inte nån kommit och petat mig i ögenen och på min onda näsa, tvingat mig att läsa böcker, prata i telefon och..ja gud vet vad så hade jag nog somnat och inte vaknat av nånting..
Men Noa började gnälla och skrika så mycket att jag var tvungen att gå upp..och så hade han bajsat förstås..
Han fick man sen gick vi och köpte en cola så jag skulle orka med kvällen, och samtidigt hämtade vi ut Noas bokpaket från GóBoken. Bla en tågbok fick han som han tyckte var skoj.
Tror han tycker om böcker med rim :)
En av hans favoritböcker är en bok med papperssidor med rim..som är så trasig att det är jobbigt att läsa. Måste tejpa men helst hade jag velat köpa en helt ny sån bok, den är väldigt trasig..

Nå, lite har jag hunnit packa idag, några lådor och massa sopsäckar.
Nu är det nog kvar:
Mina och Noas kläder
Halva köket
toaletten
Skåpet med verktyg och toagrejer..sen är det inte så mycket mer, inget som ska rensas och det är skönt.
Alla verktyg borde rensas för vi har för mycket, men det orkar jag inte. Det kommer ta länge så det får jag göra en annan gång.

Ja, vi får se om det kanske blir ÖF imorgon, för att hålla Noa vaken, men sen vill jag nog att han sover hemma, så hinner jag vila och då kanske han sover lite längre. Och kanske att jag orkar packa lite.

Nä, nu måste vi göra oss iordning för sängen. Vill helst inte ha huvudvärk imorgon också.

Whish us luck!




Postat av: eve

snart är flytten över och ni kan njuta averan nya lägenhet!

2010-05-28 @ 00:15:54
URL: http://nueva.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0