Varför är jag så irriterande?

Jag bara måste påpeka tex stavfel och sånt folk gör..
Jag kan liksom inte låta bli, om det kanske är en blogg jag läser ofta.
Folk tycker säkert det är irriterande, och jag stavar säkert oxå fel ibland. Säkert blir många irriterade på att jag skriver oxå ist för också.
Fast jag bryr mig inte direkt, men om jag skulle stava fel ofta så skulle jag faktikst vara tacksam över att någon sa åt mig att det är fel.
Jag försöker att inte skriva det som om jag tror att jag vet bäst..men hur gör man det eg?
Jag brukar inte vara anonym, det känns lite töntigt. Annars hade jag ju kunnat skriva till alla. haha
Och många kan ju spåra ip:t och så, så det skulle ju bara vara skämmigt om nån visste att det var jag :P

Så om jag skriver nåt sånt till er så är det inte för att jag vill visa att jag är bäst, utan för att jag blir lite irriterad och tänker på det lite för mycket fast jag inte borde bry mig.

Så är det med allt. Jag tänker för mycket.
Jag kan inte promenera en liten sträcka ens utan att tänka för mycket. Vilken sida har mest snö, är det lättare att gå där, går det många människor där, är det någon bekant jag inte vill hälsa på, vill den där med hunden kanske gå på den här sidan istället, ser Noa bilarna bättre om jag går här, blåser det lite mindre på Noa om jag går såhär osv osv osv..
Samma om jag ska köpa godis. Kommer jag bli sugen på den här sen, vill jag ha mer av den här, kommer jag bli less på den här och vilja ha nåt annat, hur många laktostabletter måste jag ta till den här..osv osv.

Så är det om precis allting.
Ofta önskar jag att jag oxå bara kunde "göra" ist för att tänka tänka tänka. Och behöva gå igenom allt som kan hända om jag gör dittan och dattan.
Det är därför jag aldrig kan bestämma mig, och ofta har dåligt samvete över dom mest töntiga sakerna.
Jag kan gå igenom ett helt samtal med folk jag aldrig ens träffat..

Är det bara jag som är såhär? Och varför är jag så?



Postat av: Emelie, Elliotts mamma

har gjort ett litet designförslag här:



http://emlisch.blogg.se/designtesttva



kika in o se va du tycker..

2010-03-04 @ 19:42:49
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Linda

haha dåvet jag boven till alla elaka kommentarer du som är på krigsstigen :P

2010-03-04 @ 20:12:48
URL: http://www.metrobloggen.se/frumakrevska
Postat av: Nina

Du kanske lider av nåt syndrom.

Asbergers kanske.

Ps du skrev inte "haha" med stor bokstav..

2010-03-04 @ 20:22:15
Postat av: Sofie

Jag är likadan! Jag tänker och går igenom ALLT. Lite bättre har det blivit, men ändååå!

En gång tog det 45 min för mig att välja godis på Statoil...

2010-03-04 @ 22:03:50
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: Katja

Öööh... du har nåt drag av typ autism?? Nä, jag skojjar bara förståss.... Inte vet jag då, men du vet ju om problemet iaf. alltid nåt?! Det måste väl ändå vara jobbigast för dig själv?

2010-03-04 @ 22:29:24
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Anonym

sådär kan jag också vara.. en gång när jag bestämde mig för att ta något annat än den vanliga pizzan som jag alltid tar, vesuvio.. så tog det säkert 30 min för mig att välja nåt annat :P

2010-03-05 @ 07:25:03
Postat av: nina

haha då var vi 2 som föreslog autism, det är det!hihihihi

2010-03-05 @ 09:16:29
Postat av: Linnea

ÖHh men det där lät ju precis som jag!

2010-03-05 @ 09:21:32
Postat av: mamm

jag tänker också mycket o väldigt konstiga bisarra tankar om det mesta, ibland kan jag inte sova av tokigt oroligt tänkande, men för det mesta struntar jag i det jag tänker.

2010-03-05 @ 12:42:12



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0