Sömnhjälp tack!!!

Alltså nu behöver jag hjälp! (helst en nattnanny men det lär jag ju inte få) Ni får komma med vilka uppenbara eller dumma förslag som helst nu! (som jag annars inte vill ha :P ) Ungen sover ju aldrig! Eller.. Inte mycket iaf. Senaste dagarna/nätterna har han sovit väldigt lite och dåligt. På dagen har han sovit 2 korta stunder, ibland lite för sent men han måste. Han sover ca 40 min vid 11-12, sen ca 30 min vid 15-16. Jag vet att han inte borde sova så sent. Sen som ar han för natten ca 21, och vaknar vid 3-4 och är vaken till ja då vid 11-12. I vanliga fall sover han ju 21-07 ungefär utan att vakna. Sen började han vakna kl 5 (av granne misstänker jag) men somnade om vid 7 ungefär. Och sov sen vid 2 på dagen. Men nu som sagt sover han inte mycket. Måste räkna ihop.. Ca 8-9 timmar på ett dygn :O På natten när han vaknar försöker vi först söva om i famnen, ibland somnar han så men vaknar när man lägger ner honom. Då brukar vi ta honom till våran säng. Har inte tv på förrän han begär det (då blir han ibland lugn eller skitsur för att han vill titta annat) ibland har han somnat där efter ett tag. Ibland är han för pigg. Men vi ligger kvar. Ibland har jag fått lägga mig i soffan så À får sova. Då blir ungen ännu piggare såklart. Ja det blev lite rörigt men jag skriver på telefonen och orkar inte kolla igenom. Om nån har tips som sagt så skriiiv! Jag håller på att bli galen!



Postat av: Ida

Sova hela natten :P Läs boken i alla fall. Du kanske får lite tips :)

2010-12-01 @ 12:13:22
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: Eve

Förstår att du blir galen, har inget tips åt dig förutom att använda hammare för att söva. Men det kanske inte är världens bästa ide

2010-12-01 @ 12:15:09
Postat av: linda

ge han en folköl haha...

tycker synd om dig har inte bvc kollat om de finns någon anledning varför han inte sover

2010-12-01 @ 12:26:16
URL: http://www.metrobloggen.se/frumakrevska
Postat av: nina

Barn är ett folk och dom bor i ett främmande land..

2010-12-01 @ 16:52:31
Postat av: mormor

Sov i hans rum på madrass hela natten, ta inte upp honom när han vaknar (ja, på morgonen förståss)

2010-12-01 @ 19:37:28
Postat av: Katja

Jag tycker det känns som ni testat allt, förutom typ medicin, och det kanske är att ta , jag vet inte?? Fick du tag i somna utan gråt? Jag tror iofs. inte att såna metoder skulle funka på er duracellkanin. Så jag har nog inget att säga, mer än att det faktiskt kommer gå över. När vet ingen, men nångång iaf. Det är tortyr att inte få sova.

2010-12-01 @ 21:12:46
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0