Jag känner mig som en människa :)

Vet ni varför?
Svaret är (tyvärr??) koffeintebletter!

Jag tror jag kan räkna på en hand hur många dagar jag känt mig pigg på..ja flera år eller nåt.

Nu när vi haft massa vaknätter (halva iaf) så har jag varit så trött så trött, sovit på soffan flera timmar (ja inte precis hela tiden eftersom Noa behöver lite uppmärksamhet också).
Jag har inte tagit varje dag.
Bara när vi har vart iväg nånstans, och nångång när jag känt/kännt (men herregud varför har jag börjat glömma bort hur man stavar?!) mig så trött att jag knappt orkat stå upp.

Men när jag tagit en/två tabletter så har jag kännt (nä båda ser helt konstiga ut) mig.. som en människa..eller ja pigg helt enkelt.
Nu när mörkret kommit så har jag varit extra trött också.
Men alltså jag skiter i om jag blir beroende.. Men jag kommer inte ta varje dag hela tiden (tänk vad dyrt!).
Jag känner mig så glad och lyckig, och VILL massa saker.
Inte bara som vanligt, utan det är på riktigt, jag GÖR mer saker, jag ORKAR. Det blir inte hela tiden "jag ids inte".

Sen undrar jag nu...är det såhär dom flesta människor känner?
Jag menar dom som orkar laga mat, vara ute och leka med barnen, städa, ta tag i saker.

Jag har egentligen inte orkat nånting på hur länge som helst.. Okej kanske iaf senaste månaderna.
Men just nu går inte mitt minne så långt tillbaka.
Jag måste ha nån minnessvacka (mer än vanligt alltså), och förvirringsperiod.

Nä, jag älskar dessa tabletter, men önskar bara jag kunde känna såhär även utan.
Kanske en dag snart.

Nu är det natt och jag har inte tagit en koffeintablett nyligen så jag ska nog kunna somna ;)



Postat av: Eve

Känner mig oxå levande med dessa magiska piller! Jag ska nog köpa en hel kartong och jämt vara pigg!

2010-12-04 @ 09:12:07
Postat av: Ida

Testa kaffe istället? :) Den här tiden på året är väl ingen pigg och glad jämt. Fyfan säger jag. Jag är trött och sliten och grinig för att det är så mörkt hela tiden!



2010-12-04 @ 09:36:01
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: mammo

Andra hinkar ju kaffe i sig flera ggr/dag..så 2-3 koffeintabletter är nog inte värre..koffein ÄR ju uppiggande!

2010-12-05 @ 14:24:21
Postat av: Elin F

koffeintabletterna räddade mig när jag pluggade. Drack ju inget kaffe på den tiden. Nu däremot slinker det ner en kopp då å då. Men koffeintabletter är ju magiska =) ! Och faktiskt inte beroendeframkallande (för mig ialf), tog två år innan jag började med koffein igen efter att jag slutat plugga (då i flytande form dock;)

2010-12-06 @ 09:37:58
URL: http://elinikiruna.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0