LCHF dag 1

Idag var första dagen med lchf.
Gick inte direkt som planerat, men det kommer en ny dag imorgon :)

Åt ganska sen frukost (som vanligt) bestående av: 2 ägg stekta i smör, 2 skivor bacon, ca 2-3 matskedar keso, ca 1dl turkisk yoghurt och några pinjenötter.
Jag kände mig inte sådär jättemätt.. Men hade inte så mycket mer att äta. Jo, sen åt jag en ostrulle med smör (1 skiva ost alltså) samt en finncrisp med skinka ost och smör, men det hjälpte ingenting.

Åkte på stan med Eve.
Försökte hitta nåt på Ica att äta med hittade inte mycket. Köpte en Loka och lite cashewnötter, men var fortfarande lika hungrig.
Noa somnade och Eve åkte hem..efter ett tag så ville jag sitta så jag gick in på Oscar och åt ett chokladwienerbröd.. ooops. Tänkte att det är mer mättande än en liten fralla iaf.

Hemma åt jag 1,5dl turkisk yoghurt..med en liten krossad kaka i..hrmm..

Middag blev 2 kabanosser, 2 skivor bacon, broccoli, några potatisklyftor och massa sås gjord på cremefraiche.
Blev inte så himla mätt efter det heller.
Får nog äta nåt mer senare.

Glömde väga mig både igår kväll och imorse..jag gör det nu ist..
Ja lika att säga det till er så ni vet hur fet jag är.
Vågen sa 84,1 men då har jag nyss ätit och har kläder på mig.
Men vi säger 84kg iallafall.

Nå nu får vi se hur detta går för mig/oss (Andreas är ju också med på det förstås, det är nog bra för hans diabetes)

Nu kanske jag ska plocka färdigt i köket medans pojkarna badar.



Postat av: Katja

Jag hejar på dig!! Kanske blir jag inspirerad oxå, bara kanske...

2010-08-30 @ 20:41:09
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Eve

Magen vänjer sig kanske vid maten sen och du känner dig mätt. Eller så är det mer fett som behövs som folk säger.



Nya tag imorgon!

2010-08-30 @ 21:10:25
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag var konstant hungrig i början, och nu är det väl liiiite bättre, men jag känner mig ändå hungrig rätt ofta.

Tydligen är det så i början, men det ska gå över efter några veckor... Kämpa på, heja heja!

2010-08-31 @ 10:01:47
URL: http://annikasofie.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0