Städat?!

Ja, eller plockat kan man väl kalla det.
Har alltså plockat i tv-rummet så man inte får ångest och inte kan koncentrera sig när man vill kolla tv eller sitta här å slöa.
Dagen började inge bra..jag var skittrött..försökte vila innan Dalle gick, men kunde inte somna, men jag blev ganska pigg ändå.
Men Dalle slutade 14, så när han kom hem gick jag på stan med Eve och Elias, sen hem till dom, och Dalle och Noa kom oxå sen åt vi tacos och Dalle var doktor åt Jonnes dator, som tyvärr måste få en grafikkortstransplantation.
Och här hemma så har Dalle och Drugge suttit i köket och spelat på sina datorer, och jag och Noa har lekt och myst och glott på dom lite ibland. Det är himla spännande. Tycker jag då alltså, jättespännande.

Nå, sen var det inte så mycket.
Mamma skulle vara med Noa ett tag imorgon. Gå på stan eller loppisar eller nåt sånt spännande.
Jag vill oxå gå på loppis, men jag spenderar nog hellre "ensamtiden" på att bara vara hemma..tror jag.

Kom paket från pippilotta idag.
Hade beställt badbyxor, vantar och en..dregellapp till Noa, men dregellappen var slut, och vantarna kändes små.
Men badbyxorna passade iaf.
Vet inte om jag ska behålla vantarna.. tror inte det. Det är med kort skaft utan tumme. Och jag hade tänkt att det ska få plats ett par tunna ullvantar därunder till när det är riktigt kallt, men det ryms inga där.
Men varmare vantar behöver han. Var kan man hitta det då?
Känns dåligt att ha vantar som man måste dra över ärmarna på overallen..eller?
Är det inte bättre att ha korta skaft, och under overallen?
Katja tyckte ju med långt skaft..
Har hittat såna på Tradera men man vet ju aldrig vad priset blir där, eller om dom kanske oxå är små.
Dumma barn&tånårsshopen som stängde!
Vill åka nånstans och shoppa! (inte Kiruna alltså..) NU!



Postat av: nina

jag har ett par med lång ärm och ett par med kort, tror de är för små för min unge.spelar ävl inte så stor roll när dom är så små, leker inte i snön direkt och vanten sitter väl där dom ska tycker jag fast vanten är kort.kom och prova om du vill..det är typ reima eller nåt

2009-11-06 @ 23:52:38
Postat av: Katja

Jag tycker som sagt med långt skaft. Man måste ju inte ha dem över overallen ändå, kan ha dem under. Om han fladdrar med armarna, sitter nog inte korta kvar. Inte är det så noga vilken sort du har, lindex, coop har väl? Behöver ju inte vara superkvalla, en ullvante är viktigare.

2009-11-07 @ 08:49:00
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Robin

Har du sett hur många butiker o affärer det finns här i sundsvall? Säkert över... 10st

2009-11-07 @ 09:01:51
Postat av: eve

Kanske någon snäll mommo redan köpt vantar till ungen.. Jag bara gissar, typ

2009-11-07 @ 14:09:31
URL: http://nueva.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0